اخبار

بيانيۀ مرجعيت شيعه به مناسبت اربعين حسيني سال 1439ق/1396ش

به مناسبت اربعين حسيني مرجعيت شيعه «آيت الله العظمي سيد صادق شيرازي»مدظله، در پيامي از خدمتگزاران به زائران «امام حسين عليه السلام» و از شرکت کنندگان در اين مراسم بي نظير تکريم کردند.

 

به مناسبت اربعين حسيني مرجعيت شيعه «آيت الله العظمي سيد صادق شيرازي»مدظله، در پيامي از خدمتگزاران به زائران «امام حسين عليه السلام» و از شرکت کنندگان در اين مراسم بي نظير تکريم کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر «آيت الله العظمي شيرازي»، معظم له با تشکر از خداي عزوجل براي توفيق شرکت ده ها ميليون در زيارت اربعين حسيني افزودند: «امام حسين عليه السلام» ريسمان الهي ميان خالق و خلق بوده و نماد وحدت مؤمنان، مسلمانان و حتي غير مسلمانان و اهل کتاب مانند مسيحيان، يهوديان، مجوس و بلکه غير اهل کتاب بوده و همۀ مردم در نهان خود محبت و علاقه‌اي عميق نسبت به آن حضرت دارند و از اين رو در مراسم زيارت اربعين و در ديگر شعائر مقدس شرکت مي‌کنند‌. 

مرجع عاليقدر با اشاره به حضور شيعيان در همه حرم هاي مطهر «معصومين عليهم السلام» در کشور عراق به بهانه شرکت در اين زيارت ميليوني ، ادامه دادند: اين زيارت‌ها آکنده از عبرت هاي بزرگ بوده و نشان مي دهد که خداي متعال چگونه مظلوماني که به عهد خود وفا نمودند، ياري مي نمايد.

معظم له در ادامه گفتند: من از زائران گرامي که از کشور هاي ديگر براي اقامۀ شعائر اربعين مقدس حسيني، به ويژه زائراني که از کشورهاي اسلامي برخوردار از آزادي‌نسبي، روانۀ عراق شده‌اند مي‌خواهم هر‌چه در توان دارند تلاش کنند و از رهگذر سياسي، ديپلماتيک مستمر، فشارهاي مسالمت آميز و مؤدبانه، به دولت‌ها و قدرتمندان صاحب نفوذ را تحت فشار قرار دهند تا زمينۀ مناسب برگزاري هر‌چه بهتر اين مراسم مقدس را براي تمامي سالها فراهم کنند‌.

مرجعيت شيعه افزودند: اينجانب نظر به وظيفه و مسئوليت شرعي که برعهده دارم، خدمتگزاران دستگاه عظيم «امام حسين عليه السلام» را ستوده و ضمن تشکر صميمانه از ايشان، از خداي منان مسألت دارم همگي آنها را شامل توجه کامل حضرت «حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف» قرار داده و به برکت عنايت آن حضرت حوائج آنها بر آورده و امور دنيا و آخرت‌شان آسان گردد.

معظم له در اين پيام همچنين از مردان و زناني که در اين زيارت حضور يافته و نيز از کساني که امور اعتقادي، احکام، مسائل شرعي، آداب ديني و ذکر فضائل «اهل بيت عليهم السلام» را براي زائران بيان نموده و آنان را راهنمايي کردند؛ تشکر نمودند.

مرجعيت شيعه همچنين، از همه کساني که در شهر‌هاي عراق، و در ديگر کشور‌هاي اسلامي و حتي غير اسلامي با تشويق و آسان نمودن امور مربوط به زيارت اربعين حسيني به شکل‌هاي مختلف نظير تأمين هزينه‌ها و تهيۀ وسايل رفت و برگشتِ رايگان، عهده‌دار سفر زائران وحضور آنان در اين مراسم شده‌اند، تشکر کردند.

ايشان ضمن اشاره به نيروهاي عراقي و تشکر از رشادت هاي آنها، از ميليون ها بانوي مؤمني که در مراسم پياده‌روي اربعين با حجاب اسلامي، عفاف ديني، نجابت و وقار شرکت کردند تقدير نموده و از آنها خواستند تا اين رفتارها را در طول زندگي خود بکار گيرند.

معظم له در ادامه از تمامي کساني که انواع رنج و سختي‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي را برخود خريدند تا زوار گرامي در راحتي کامل و احترام و آسايش باشند و از تمامي مردان و زنان با ايماني که در نقاط مختلف دنيا، پياده روي اربعين را حمايت و راه اندازي کردند تشکر نمودند.

مرجعيت شيعه در ادامه با تشکر از شبکه‌هاي تلويزيوني و ماهواره‌اي و ساير رسانه‌هايي که اين مراسم را در نهايت امانتداري، در سطح دنيا ضبط و پخش نموده اند؛ تشکر کرده و تاکيد کردند: بي توجهي نشان دادن رسانه اي بزرگ به اين زيارت ميليوني، بارزترين مصداق خذلان و بي توجهي به دستگاه امام حسين عليه السلام و شعائر مي‌باشد که بدون شک خشم خداوند را در پي خواهد داشت.

معظم له، در ادامه با اشاره به اقدامات کساني که کوشيدند در اين حرکت ميليوني سنگ ‌اندازي نموده و با ايجاد مشکلاتي از جمعيت زائران بکاهند، افزودند: متأسفانه اطلاع يافتم تعدادي از زوار عزيز توسط عده اي مورد ضرب و شتم و تحقير و هتک حرمت قرار گرفته و عده اي ديگر اقدام به باجگيري و کسب درآمد‌‌هاي حرام از زائران مظلوم کرده‌اند.

ايشان ادامه دادند: از خداي عزوجل مي خواهم که اين افراد را براي جبران اين اعمال موفق داشته و براي آنها روشن نمايد که بر مبناي عقل و شرع،؛ماموريت به شر، معذوريت آور نيست چرا که اين گونه جسارت ها به زائران «امام حسين عليه السلام»، در حقيقت جسارت به خود آن حضرت است.

مرجعيت شيعه «آيت الله العظمي شيرازي»مد ظله، در پايان از خداي منان مسالت کردند تا جهان را از ستمکاري‌هاي فراگير و ستم‌هايي که پيامد ماجراجويي، سوء مديريت «دنيا»، نبود حکمت و خرد‌ورزي و کارآمدي از طرف سران قدرتمند مي‌باشد، نجات دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا