فرهنگ و هنر

شرح مباحثات و هدایت پیروان ادیان دیگر به دین اسلام ، درکتاب: چرا و چگونه مسلمان شدند؟

چرا و چگونه مسلمان شدند ؟ اين عنوان كتابى نوشته مرحوم آيت الله العظمى سيد محمد حسينى شيرازى است؛ كه در آن به مجموعه اى از گفت گو ها و مُباحثات ميان ايشان و تعدادى از پيروان اديان ديگر كه به دين اسلام مشرف شدند، اشاره شده است

 

چرا و چگونه مسلمان شدند ؟ اين عنوان كتابى نوشته مرحوم آيت الله العظمى سيد محمد حسينى شيرازى است؛ كه در آن به مجموعه اى از گفت گو ها و مُباحثات ميان ايشان و تعدادى از پيروان اديان ديگر كه به دين اسلام مشرف شدند، اشاره شده است.

در اين كتاب از قول سلطان المؤلفين آيت الله العظمى سيد محمد شيرازى ميخوانيم : در اين بحثها ما بيشتر راهى را پيش گرفته ايم كه موجب هدايت آنان گردد؛ چه راه استدلالى باشد؛ و يا سبك خطابى و گاهى هم از راه جدل وارد شده ايم، زيرا طرف، راه جدل را پيش گرفته است، و نيز در اين بحثها از تندى خوددارى شده است.

شگفت آور آنكه در تمام اين بحثهائى كه ميان من و ده ها نفر از مسيحيان انجام گرفت، در هيچ حالى حتى با يك نفر مسيحى معاند هم روبرو نشدم؛ كه حق را شناخته باشد و انكار كند و اين امر در تمامى بحثهائى كه ميان من و صاحبان مذاهب و مسلكهاى مختلف صورت گرفت وجود داشت.

شايان ذكر است معظم له در طول بيست و پنج سال در كشور هاى عراق و كويت ، با صدها نفر از پيروان اديان و مذاهب مختلف مانند مسيحى، صائبى، منكران ولايت ائمه اطهار عليهم السلام ؛ ايزدى ؛ اگزيستانسياليست، كمونيست، زيدى و …  گفت و گو و آنها را به دين مبين اسلام دعوت نمودند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا