فرهنگ و هنر

کتاب «شعائر حسینی و نقش آن ها در حفظ هویت شیعی»

کتاب  «شعائر حسینی و نقش آن ها در حفظ هویت شیعی»، تاليف  «دكتر محسن كعبى»،  و متضمن تبيين  اهميت شعائر حسينى است.

 

کتاب  «شعائر حسینی و نقش آن ها در حفظ هویت شیعی»، تاليف  «دكتر محسن كعبى»،  و متضمن تبيين  اهميت شعائر حسينى است.

اين كتاب شامل چهار فصل است و در آن، به تاريخ اسلام در زمان حيات پیامبر و پس از آن، تا شهادت امام حسين عليه السلام، و اهميت برپايى شعائر حسينى پرداخته شده است.

نویسنده در این کتاب  سعی دارد تا به تبیین اهمیت شعائر حسینی بپردازد و این مطلب را آشکار نماید که امکان فهم و درک این شعائر، تنها با مطالعه رسالت پیامبر اکرم و ولایت امیر مومنان علی بن ابیطالب و اهل بیت معصومین (عليهم السلام) امکان پذیر است.

نويسنده، رابطه ای تنگاتنگ ميان حیات شیعه و شعائر امام حسین علیه السلام را ترسيم مى كند و عاشورا را مركز و منبع اين حيات مي داند.

در فصل اول این کتاب،  به تاريخ اسلام از زمان حيات پيامبر (صلی الله علیه و آله) تا شهادت ایشان، و دوران امامت اميرالمؤمنين و امام حسن عليهم السلام، پرداخته شده است.

 در فصل هاى دوم و سوم، نويسنده به حرکت امام حسین علیه السلام با هدف طلب اصلاح در امت جدشان، مى پردازد و مشروعيت انواع شعائر حسينى را  به عنوان شعائر الله، اثبات می کند و  با تکیه بر احادیث اهل بیت علیهم السلام و فتاواى مراجع عظیم الشان شیعه، بر تاييد قمه زنی و ريختن خون، تصریح می کند.

فصل آخر این کتاب نیز به شعائر حسینی و نحوه حفاظت از هویت شیعی، اختصاص يافته، و مولف احیای شعائر حسینی و مراسم عاشورا را در حقیقت مسئولیتی برگردن شیعیان، در راستای تبلیغ و دعوت دیگران به اسلام راستين مي داند.

 {mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2016/10/06/Book_%28new%29.mp4{/mp4remote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا