عتبات و اماکن مقدسه

نشست مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها در آستان مقدس عسکریین

نشستی با عنوان مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها در آستان مقدس عسکریین برگزار شد. 

 

نشستی با عنوان مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها در آستان مقدس عسکریین برگزار شد. 

در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها آستان مقدس امامین عسکریین علیهما سلام در شهر مقدس سامرا، نشستی علمی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی الحلو، استاد حوزه علمیه برگزار کرد.

در این نشست شماری از اساتید حوزه علمیه و شخصیت های عشایری و رؤسای بخش های مختلف آستان مقدس عسکریین حضور داشتند.

حجت الاسلام حلو در این نشست به بیان مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در میراث مکتوب و آثار اسلامی پرداخت و گفت: اهل بیت علیهم السلام، همواره تلاش کرده اند علاوه بر بیان مظلومیت های خود، ابعاد مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها و ظلم هایی که به ایشان شد را به طور ویژه بیان کنند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نیز از مظلومیت حضرت فاطمه سلام الله علیها اظهار اندوه کرده و فرمودند فاطمه روح من است و سایر اهل بیت علیهم السلام نیز جملاتی دربیان مظلومیت این بانوی بزرگ اسلام دارند.

این محقق و پژوهشگر اسلامی گفت: ما به عنوان مسلمان باید از این روزها برای بیان مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و خصوصا حضرت زهرا سلام الله علیها و تبیین موضع گیری های ایشان در دفاع از اسلام و امیرالمومنین علیه السلام پرداخته و با مطالعه و شرکت در مراسم های سخنرانی دینی آگاهی خود در این زمینه را تقویت کنیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا