عتبات و اماکن مقدسه

آغاز سنگ فرش کردن صحن و سراي حرم حضرت «زينب سلام الله عليها» در سوريه

واحد فني ـ مهندسي آستان مقدس زينبيه در کشور سوريه،  از آغاز سنگ فرش کردن صحن و سراي حرم مطهر حضرت «زينب کبري سلام الله عليها»، خبر داد.

 

واحد فني ـ مهندسي آستان مقدس زينبيه در کشور سوريه، از آغاز سنگ فرش کردن صحن و سراي حرم مطهر حضرت «زينب کبري سلام الله عليها»، خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاري شيعه ويوز از دمشق، با وجود سختي حمل ونقل مصالح ساختماني، پروژه تعويض سنگ فرش حرم مطهر حضرت زينب سلام الله عليها،  با استفاده از بهترين سنگ هاي مرمر آغاز شده است.

بر اساس اين گزارش، کار سنگ فرش کردن اين حرم مطهر، پس از پايان مراحل بازسازي، زيرسازي و ترميم کف و ديوارهاي حرم مطهر که در طول درگيري هاي گذشته در دمشق آسيب ديده، آغاز شده است.

همچنين در اين بازسازي ها، شبکه آب و فاضلاب، اصلاح شده، و لامپ هاي بيروني و لوسترهاي گرداگرد ضريح مطهر مرقد حضرت زينب سلام الله عليها تعويض و يا ترميم شده اند.

لازم به ذکر است، بازسازي و توسعه ي آستان مقدس حضرت زينب سلام الله عليها، به علت حملات سني هاي تندرو و درگيري آن ها با نيروهاي سوري، چندين سال متوقف شده بود؛  که با افزايش امنيت و بازگشت آرامش به پايتخت سوريه، از سر گرفته شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا