عتبات و اماکن مقدسه

برگزاری پنجمین همایش بین المللی امام حسن علیه السلام

پنجمین همایش بین المللی امام حسن علیه السلام برگزار شد.

 

پنجمین همایش بین المللی امام حسن علیه السلام برگزار شد.

آستان مقدس حسینی و عباسی در ایام شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، پنجمین همایش بین المللی علمی به این مناسبت را با عنوان «امام حسن علیه السلام؛ ترجمان قرآن» برگزار کرد.

این همایش در سالن شهید محمد باقر صدر در دانشگاه بابل عراق با حضور جمع زیادی از شخصیت های دینی و دانشگاهی آغاز به کار کرد.

حسن الحلّی رئیس کمیته عالی شهرک امام حسن علیه السلام در حلّه، در این باره گفت: در این همایش پنجره کوچکی از سیره امام مجتبی علیه السلام که دشمنان طی عصر ها تلاش کردند تاآن را از بین ببرند، بازنمودیم و از طریق این همایش پژوهشگران و اساتید با پژوهش های علمی خود ثابت نمودند که سیره رفتاری آن امام همام، چشمه ای خشک ناشدنی است.

همچنی در این همایش، بشیر الربیعی از طرف آستان مقدس حسینی و عباسی طی سخنانی گفت: امام حسن علیه السلام کسی بود که پایه و اساس نهضت امام حسین علیه السلام را بنا نهاد و بعد از پدرش امیرالمومنین علیه السلام در شرایط بسیار سختی زندگی کرد و معاویه و دشمنان برای ضربه زدن به ایشان بار ها توطئه کرده و نیرنگ ها به کار بردند.

وی افزود: باید به بعد اعتقادی ائمه اطهار علیهم السلام اهتمام و توجه ورزیم؛ چرا که علم بدون اعتقاد فایده ای ندارد و خداوند ائمه علیهم السلام را آفریده تا ما از افکار و اخلاقشان استفاده کنیم.

شایان ذکر است، برای این همایش 77 پژوهش ثبت نام شده که 59 عدد از آنها توسط دبیرخانه این همایش پذیرفته شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا