عتبات و اماکن مقدسه

کلينیک های فکری،خدمت دیگری از آستان مقدس عباسی در ایام اربعین حسینی

آستان مقدس عباسی از تشکیل کلینیک های فکری برای تشخیص افکار اشتباه بین زائران و مقابله با خطر رواج شایعه خبر داد.

 

آستان مقدس عباسی از تشکیل کلینیک های فکری برای تشخیص افکار اشتباه بین زائران و مقابله با خطر رواج شایعه خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سومریه نیوز «کرار صاحب الکنانی» رئیس طرح کلینیک های فکری آستان مقدس عباسی در این باره گفت: ایده چنین کلینیکی تنها تشخیص افکار اشتباه افراد مورد نظر نیست، بلکه راهنمایی چنین افرادی از طریق معرفی سطح تاثیر آنها از منابع فکری و فرهنگی است که بویژه در مورد شایعه پراکنانی که افکار را مسموم می کنند.

وی یادآور شد: این طرح به صورت دو کلینیک صورت گرفته است که یکی از آنها جلوی «باب صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» و در کلینیک دوم نیز در خیابان امام علی علیه السلام و در نزدیکی حرم مطهر حسینی مستقر شده است.

از سوی دیگر «جسام محمد السعیدی» مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات آماری، آستان مقدس عباسی گفت: موفقیت این طرح و استقبال زائران از آن در سال گذشته باعث شد تا امسال نیز تکرار شود، زیرا روزانه صدها زائر به این مراکز می آمدند تا منابع دریافت افکار اشتباه خود را معرفی  و میزان تاثیر آنها از چنین منابعی را اعلام کنند.

وی افزود: در این طرح، کارکنان این مرکز به عنوان مختصصان روان شناسی و علوم دیگر با زائران دیدار می کنند و به آنها نمونه فرم آماده شده در این خصوص را می دهند تا از نتایج آن برای اطلاع رسانی و آگاهی دهی از طریق کتاب، ماهواره و برنامه های مجازی استفاده شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا