عتبات و اماکن مقدسه

تذهیب گنبد مقام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در مسجد سهله

گنبد مقام حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف با کاشی های کربلایی تذهیب می شود.

 

گنبد مقام حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف با کاشی های کربلایی تذهیب می شود.

به همت بخش مهندسی آستان مقدس عباسی عملیات اجرایی تذهیب و کاشی کاریِ گنبد مقام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در مسجد سهله، آغاز شده است.

رئیس قسمت پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی، مهندس «ضياء مجيد الصائغ» ضمن تایید این خبر گفت: این مراحل مطابق با شرایط استاندارد و مهندسی شده به گونه‌ای که با معماری اسلامی دارای هارمونی بوده و طرح و نقشهای قدیمی را دستخوش تغییر ننماید، به مرجله اجرا گذارده شده است.

وی به تجربه و توانمندی بالای پرسنلِ خود در این زمینه اشاره نمود و گفت: 

با توجه به اجرای پروژه های متعدد در این زمینه از جمله تذهیب گنبد و گلدسته های حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام، گنبد و گلدسته های حرم سید محمد فرزند امام هادی علیهم السلام و گنبد مقام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در شهر مقدس کربلا، پرسنل این قسمت؛ در سطحی بالاتر از نیروهای خارجی بوده و این پرژه را به راحتی باتمام می رسانند.

«الصائغ» افزود: در تذهیب این گنبد از ۲۱ کیلوگرم طلا برای 80 متر مربع و 200 متر مربع کاشی معرق کربلایی با ۳۰ درصد طلا استفاده خواهد شد.

گفتنی است، این مقام یکی از هفت مقامِ موجود، در مسجد سهله بشمار می‌رود و گنبدی به قطر ۱۱.۴۸ و ارتفاع ۱۲ متر بر فراز این مقام ساخته شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا