جهان اسلام

دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کربلا میزبان زائران حسینی از سراسر جهان

دفتر مرجع عالیقدر «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، در شهر مقدس کربلا میزبان شیعیان و زائران حسینی از نقاط مختلف جهان بود.

 

دفتر مرجع عالیقدر «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، در شهر مقدس کربلا میزبان شیعیان و زائران حسینی از نقاط مختلف جهان بود.

 زائران حسینی و پیروان اهل بیت علیهم السلام از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی با حضور در دفتر مرجع عالیقدر در این شهر با مسئولان و اعضای دفتر ملاقات و گفتگو کردند. 

در امتداد این ملاقات ها گروهی از شیعیان عربستان سعودی میهمان دفتر آیت الله العظمی شیرازی بودند. 

در ملاقات اعضای دفتر مرجع عالیقدر و شیعیان عربستان، اهمیت زیارت مراقد «ائمه اطهار علیهم السلام» به ویژه «امام حسین علیه السلام» تأثیر زیارت در ایمان، مبارزه مستبدان تاریخ با زیارت مراقد «ائمه صلوات الله علیهم اجمعین» و ظلم آن ها نسبت به زائران حریم «اهل بیت علیهم السلام» مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 

همچنین در ملاقاتی دیگر، گروهی از جوانان کشورهای آفریقایی در دفتر معظم له ـ در شهر مقدس کربلا ـ حضور یافتند. 

در این ملاقات نیز مسئولان این دفتر بر ضرورت کسب مدارج بالای علمی و تلاش برای تبلیغ علوم ناب «اهل بیت علیهم السلام» در سراسر جهان به ویژه کشورهای غیر اسلامی تأکید کردند.

طلاب علوم دینی شهر بغداد نیز از دیگر میهمانان دفتر مرجع عالیقدر در روزهای گذشته بودند.

ارتقای سطح کیفی حوزه های علمیه، اوضاع جاری سیاسی عراق و اهمیت نشر معارف «اهل بیت علیهم السلام» از موارد گفتگو میان طلاب شهر بغداد و مسئولان دفتر «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله در شهر مقدس کربلا بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا