جهان اسلام

بزرگترین قربانیان وبا و جنگ در یمن کودکان هستند

هر 35 ثانیه یک کودک در یمن به وبا مبتلا می شود.

 

هر 35 ثانیه یک کودک در یمن به وبا مبتلا می شود.

«وبا» در یمن به سرعت در حال شیوع است و هر 35 ثانیه یک کودک به وبا مبتلا می‌شود. این بیماری عفونی تا کنون نزدیک به 1 هزار نفر را به کام مرگ کشیده، حال آن که به راحتی قابل درمان است.

به گزارش «میدل ایست» وبا، در حال حاضر روزانه جان حدود30 نفر را در کشور جنگ زده یمن می گیرد و تعداد مرگ و میرهای ثبت شده بر اثر این بیماری عفونی به در حدود 1000 عدد است که نشان می دهد میزان ابتلا به این بیماری نسبت به دو هفته گذشته سه برابر شده است.

یکی از پزشکان، که از سوی سازمان نجات کودکان در درمانگاهی در حدیده مشغول به کار است وضعیت را بحرانی توصیف کرده و در این باره گفت: بسیاری از کودکان یمنی به دلیل سوء تغذیه، قدرت سیستم ایمنی بدن خود را از دست داده و بزرگترین قربانیان بیماری عفونی «وبا» در یمن را تشکیل می دهند.

وی افزود: این بیماری به دلیل کمبود آب آشامیدنی به سرعت در حال شیوع است. چرا که بیش از 60 درصد مردم یمن به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند.

بر اساس این گزارش، سازمان نجات کودکان اعلام کرده که اگر وضعیت محاصره یمن و نبود نیاز های اولیه بهداشتی برای مردم یمن با وضعیت فعلی ادامه یابد، در ماه‌های آینده 300 هزار مورد جدید مبتلا به وبا افزوده خواهد شد و هزاران نفر جان خود را از دست خواهند داد.

این سازمان غیر دولتی افزود: در طول هفته گذشته، روزانه نزدیک به  5470 مورد جدید وجود داشته و شیوع این بیماری به طور نابرابر و بیشتر در میان کودکان مشاهده شده است. 

شایان ذکر است، 46% مبتلایان به وبا را کودکان زیر 15 سال تشکیل می‌دهند. به علاوه نزدیک به 70% جمعیت این کشور از جمله 10 میلیون کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

یمن سه سال است که مورد حمله ائتلافی از برخی کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی قرار گرفته و در این مدت در محاصره به سر می برد.

تاکنون در این حملات ده ها هزار تن جان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند، ولی هیچ کدام از نهادهای بین المللی برای اتمام این حملات، اقدام چشمگیر یا موثری انجام نداده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا