جهان اسلام

محکومیت انفجار تروریستی کابل از سوی سازمان جهانی شیعه رایتس واچ

شیعه رایتس واچ حمله انتحاری به مسجد شیعاین در کابل را محکوم کرد.

 

شیعه رایتس واچ حمله انتحاری به مسجد شیعیان در کابل را محکوم کرد.

سازمان دیدبان حقوق شیعیان ـ شیعه رایتس واچ ـ طی بیانیه ای حمله انتحاری سنی های تندروی داعش به مسجد شیعیان شهر کابل را محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

با عث تاسف است که همچنان شیعیان در افغانستان مورد هدف قرار می گیرند و گروه های تروریستی و سنی های تندرویِ وابسته به آنها، آزادانه به اعمال پلید خود ادامه می دهند و تعداد زیادی از مرم مظلوم افغانستان را به خاک و خون کشیده به شهادت می رسانند.

این سازمان در بیانیه خود ضمن اشاره به تعداد مجروحان انفجار تروریستی در مسجد «الزهرا سلام الله علیها» ی که اکثر آنها را کودکان وزنان و کهنسالان تشکیل داده اند، افزود:

این جنایتها ادامه روند خونخوارانی است که کاری جز تفرقه افکنی بین مسلمانان و کشتار آها و بدنام کردن نام اسلام در جهان ندارند.

سازمان جهانی شیعه رایتس واچ در بیانیه خود از دولتمردان افغانستان خواست تا به وظیفه خود در حفظ جان و مال و ناموس مسلمانان شیعه این کشور عمل کرده و عناصر تروریست مزدور در این کشور را مورد پیگرد و بازخواست قرار داده؛ حامیان و مروجان تفکر تکفیر و وهابیت را محاکمه کنند.

لازم به ذکر است در حمله سنی های تندرو به مسجد «الزهرا سلام الله علیها» در غرب کابل، دستکم 5 نفر از شیعیان به شهادت رسیده و 12 تن به شدت مجروح شدند.

سنی های تندروی داعش، طی بیانیه ای مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا