جهان اسلام

اعتصاب غذا در زندان جو بحرین

زندانیان بندهای 13 و 14 زندان مرکزی جو در اعتراض به بدرفتاری و سخت گیری های مسئولان زندان، دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

زندانیان بندهای 13 و 14 زندان مرکزی جو در اعتراض به بدرفتاری و سخت گیری های مسئولان زندان، دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گفته فعالان بحرینی، مسئولان زندان جو مانع ارتباط با زندانیان شده و تمام آزادی ها و حقوق قانونی زندانیان را نقض می کنند و این در حالی است که ساده ترین قوانین بحرین و قوانین بین المللی این حقوق را معتبر و محترم دانسته و در مورد رفتار با زندانیان نیز بر آن تاکید دارد.

به گفته این فعالان، زندانیان زندان جو از شلوغ بودن و ازدحام در زندان نیر شکایت دارند؛ به طوری که بیش از 4 هزار نفر زندانی سیاسی در این زندان به سر می برند و به شکل بسیار زننده و توهین آمیزی با آنها رفتار می شود. 

فعالان بحرینی بر این باورند هنگامی که شهروندان معترض توسط آل خلیفه بازداشت و زندانی می شوند، نیروهای امنیتی با بدرفتاری با زندانیان به دنبال انتقام جویی از آنها هستند به ویژه اینکه چنین رفتارهای توهین آمیز و غیر قانونی بارها از سوی مسئولان و ماموران زندان تکرار شده و به بخشی از رنج ها و مشکلات زندانیان تبدیل شده است.

شایان ذکر است، بحرین کشوری است که 85 درصد از جمعیت بومی آن را شیعیان تشکیل می دهند؛ شیعیانی که توسط حکومت این کشور شهروند درجه دو محسوب شده و کوچکترین اعتراض آنها، حتی در صورت مسالمت آمیز بودن؛ به شدت محکوم می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا