جهان اسلام

کشته شدن فعال بحرینی به دست نیروهای آل خلیفه

یک فعال مدنی بحرین به دست نیروهای آل خلیفه به شهادت رسید.

 

یک فعال مدنی بحرین به دست نیروهای آل خلیفه به شهادت رسید.

«نبیل عبداله السمیع» جوان شیعه و فعال بحرینی روز دوشنبه، پس از آنکه از سوی نیروهای رژِیم آل خلیفه ربوده و تحت شکنجه شدید قرار گرفت، به شهادت رسید.

به گفته فعالان بحرینی، وی در هنگام خروج از مزرعه در شهرستان «الحجر» بحرین از سوی نیروهای بحرینی ربوده و تحت شکنجه شدید قرار گرفت و اطلاعات به دست آمده از آثار شکنجه شدید روی جسد وی حکایت دارد.

خبرگزاری بحرین الیوم ولی در این باره اعلام کرد، به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد نامه مکتوبی درباره ترور این جوان به منزل آنها فرستاده شده و به آنها خبر رسیده که فرزندشان به قتل رسیده و پیکرش در مزرعه آنهاست.

شایاین ذکر است، به گفته فعالان مدنی، «نبیل عبداله السمیع»  سال ۲۰۰۶ میلادی نیز از سوی نیروهای بحرینی بازداشت و احضار شده و بارها از سوی سرویس امنیتی بحرین تهدید شده بود.

بحرین، کشوری کوچک در حاشیه جنوبی خلیج فارس است که بیش از 85 درصد از مردم بومی آن را شیعیان تشکیل می دهند.

این کشور توسط حکومت سنی مذهب آل خلیفه اداره می شود که به شکل کاملا ملموسی تحت نفوذ عربستان سعودی و خاندان حاکم بر این کشور هستند.

از این رو، شیعیان در بحرین، از حقوق اولیه یک شهروند محروم بوده و حتی در صورت اقدامی مسالمت آمیز برای احقاق حقوق خود، بر خلاف تمامی قوانین حقوق بشری به شدت سرکوب می شوند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا