جهان اسلام

سفره افطار مشترک مسیحیان و مسلمانان در مصر

مسیحیان و مسلمانان در مصر بر سر سفره های افطار مشترک می نشینند.

 

مسیحیان و مسلمانان در مصر بر سر سفره های افطار مشترک می نشینند.

مسیحیان و مسلمانان در مصر با هدف نمایش همبستگی و هماهنگی در برابر خشونت‌های سنی های تندرو، در قاهره و در ماه رمضان به هنگام افطار گرد هم می‌آیند و غذاهای خود را با یکدیگر شریک می‌شوند.

هر سال، مردم سراسر مصر برنامه افطار دوستانه پیروان ادیان را برگزار می‌کنند، اما امسال این گردهمایی‌ها در پی حملات مکرر گروه‌های افراط‌گرا به مسیحیان قبطی، اهمیت و نمود بیشتری پیدا کرده است.

طارق علی، یک شهروند مسلمان قاهره می‌گوید: «مسیحیان من و کودکانم را دعوت کردند، تعجب کردم. سفر‌ه‌ای در خیابان چیده بودند و دور این سفره مهم نبود شیخ، مسیحی یا مسلمان باشید. آن‌ها از همه برای باز کردن روزه و شریک شدن در افطاری دعوت می‌کردند».

داوود ریاض، یک شهروند مسیحی اهل قاهره در اینباره می‌گوید: «ما در یک محل و به صورت کاملا مسالمت آمیز و دوستانه زندگی می کنیم و حتی رفت و آمدهای خانوادگی داریم، در حالی که دوستم یک مسلمان است و من یک مسیحی هستم.»

شایان ذکر است، حملات اخیر سنی های تندروی داعش علیه مسیحیان قبطی در برخی از مناطق مصر سبب افزایش ترس و اختلاف میان شهروندان شده که بسیاری از جامعه شناسان مصری را نگران ساخته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا