جهان اسلام

برگزاری هفته فرهنگی و اهتزاز پرچم حسینی در جنوب لبنان

پرچم حرم«امام حسین علیه السلام» در جنوب لبنان برافراشته خواهد شد.

 

پرچم حرم«امام حسین علیه السلام» در جنوب لبنان برافراشته خواهد شد.

آستان مقدس حسینی از تصمیم خود برای برگزاری یک هفته فرهنگی در شهر «نبطیه» واقع در جنوب لبنان خبر داد که قرار است در آن علاوه بر فعالیت های فرهنگی، پرچم حرم «امام حسین علیه السلام» نیز در این هفته فرهنگی به اهتزار در بیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، «سید جمال الدین شهرستانی» از مسئولین این آستان مقدس گفت: هماهنگی های لازم با رئیس شهرداری شهرک «نبطیه» برای تعیین مکان برگزاری فعالیت های هفته فرهنگی انجام گرفته و با برخی از نهادها و شخصیت های دینی، سیاسی، رسانه ای و اجتماعی لبنان برای مشارکت در فعالیت های هفته فرهنگی گفتگو شده است.

وی افزود: فعالیت های این هفته فرهنگی مشتمل بر نمایشگاه کتاب، جلسات پژوهشی، گفتگوهای فرهنگی پیرامون شخصیت «امام حسین علیه السلام» و واقعه کربلا و تاثیر آن در فرهنگ و اعتقادات شیعیان تا به امروز می شود.

شهرستانی ادامه داد: در روز پایانی این هفته فرهنگی نیز، پرچم حرم «امام حسین علیه السلام» در تعدادی از مناطق «نبطیه» و در مرزهای لبنان و فلسطین، بر افراشته خواهد شد.

به گفته شهرستانی، هدف آستان مقدس حسینی از برگزاری «هفته های فرهنگی» برقراری ارتباط با دوست داران «اهل بیت علیهم السلام» در سرتاسر دنیاست.  

شایان ذکر است آستان مقدس حسینی پیش از این، در کشور پاکستان جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» را با همکاری دیگر عتبات مقدس عراق و با حضور شخصیت های دینی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای برگزار نموده است.

قرار است فعالیت های این جشنواره از اول ماه سپتامبر  ـ شهریورـ آغاز شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا