جهان اسلام

ادامه حملات عربستان سعودی به غیر نظامیان در یمن

ربستان سعودی همچنان در حملات خود به یمن غیر نظامیان را هدف قرار می دهد.

 

عربستان سعودی همچنان در حملات خود به یمن غیر نظامیان را هدف قرار می دهد.

بمب افکن های عربستان سعودی در تازه ترین حمله خود به یمن، یک خانه مسکونی در شرق «یختل» در منطقه المخا واقع در استان تعز را هدف قرار دادند، که در پی آن 15 زن و کودک یمنی به شهادت رسیدند.

«واثق محمد الفقیه» معاون مدیر دفتر بهداشت استان تعز ضمن تایید این خبر افزود: جنگنده های ائتلاف عربستان سعودی، منزل مسکونی یک شهروند غیر نظامی به نام «عبده الحلبی» در  روستای «الحلبیه» در منطقه «المخا» را هدف قرار دادند که در پی آن هفت نفر از کودکان و هشت نفر از زنان به شهادت رسیدند.

وی افزود: ادامه حملات جنگنده‌های عربستان سعودی، در این منطقه نیز باعث شد که تیم امدادرسانی پس از گذشت چندین ساعت پیکر تکه تکه شده هفت کودک و هشت زن را از زیر آوار بیرون بکشند.

عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی و پشتیبانی بریخ کشورهای غربی، ائتلافی علیه یمن تشکیل داد و در ۶ فروردین ۱۳۹۴ به این کشور حمله کرد تا «عبدربه منصور هادی» را که از ریاست جمهوری استعفا داده و از یمن فرار کرده بود، به حاکمیت بازگرداند.

این حملات همه جانبه، تاکنون نتیجه ای جز گرفتن جان ده هازار غیر نظامی یا مجروح نمودن آنها، آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور و شیوع بیماری های خطرناک مسری مثل «وبا» نداشته است. 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا