جهان اسلام

شهادت 4 تن از شیعیان هزاره پاکستان

شیعیان در پاکستان همچنان قربانی می شودند.

 

شیعیان در پاکستان همچنان قربانی می شودند.

بر اثر تیراندازی تروریست‌های مسلح ناشناس به سوی یک خودروی حامل شیعیان هَزاره در شهر «مستونگ» ایالت بلوچستان پاکستان، ۴ تن از به شهادت رسیدند.

عناصر مسلح به یک خودرو حامل مسافرین تیراندازی کردند که ۴ نفر از سرنشینان آن از جمله یک زن به شهادت رسیدند.

به گفته شاهدان عینی، پس از این اقدام تروریستی، مهاجمان از محل حادثه متواری شدند. 

پلیس و نیروهای امنیتی با محاصره محل حادثه، تحقیقات خود را آغاز کرده و پیکر این شیعیان، برای کالبد شکافی به بیمارستان انتقال داده شده است.

«سرفراز بگتی» وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان با محکوم کردن این اقدام تروریستی، آن را بر خلاف آموزه‌های دینی، اجتماعی و قبیله‌ای بلوچستان دانست.

در ایالت بلوچستان پاکستان گروهک‌های تروریستی متعددی متشکل از سنی های تندرو وجود دارند و تنها در ۱۵ سال اخیر در این ایالت بیش از ۱۴۰۰ حمله تروریستی به وقوع پیوسته است که اکثر آنها شیعیان را هدف قرار داده و الباقی درگیری های قبیله ای بوده است.

کمتر از یک ماه قبل هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در دو انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین پاراچنار در شمال غرب پاکستان بیش از ۱۵۰ نفر از شیعیان به شهادت رسیدند.

فرمانده ارتش پاکستان با سفر به پاراچنار، قول های مساعدی برای تامین امنیت بیشتر برای اقوام شیعه در پاکستان داد.

ایالت بلوچستان، به عنوان محل اصلی سکونت شیعیان هَزاره در پاکستان، از سال ها پیش شاهد حملات تروریستی از سوی سنی های تندرو علیه شیعیان بوده و در سال های گذشته حتی چند کاروان زیارتی شیعیان را نیز هدف قرار داده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا