جهان اسلام

پایان اعتصاب غذای فعال حقوق بشری بحرینی

یکی از بانوان فعال حقوق بشری بحرین که چندی پیش و بدون ارائه هیچ اتهامی بازداشت شده و در اعتصاب غذا به سر می برد، روز گذشته اعتصاب خود را پایان داد.

 

یکی از بانوان فعال حقوق بشری بحرین که چندی پیش و بدون ارائه هیچ اتهامی بازداشت شده و در اعتصاب غذا به سر می برد، روز گذشته اعتصاب خود را پایان داد.

«ابتسام السائغ» بانوی فعال حقوق بشری که سوم جولای (۸ خرداد) توسط مامواران امنیتی رژیم آل خلیفه و بدون داشتن هیچگونه اتهامی بازداشت شده و از ملاقات با بستگان خود منع شده بود، از آن تاریخ تا کنون دست به اعتصاب غذا زده بود.

وی در نهایت با استقامت خود، توانست مقامات بحرینی را متقاعد به ملاقات با خانواده و وکیل خود نماید.

سازمان حقوق بشر بحرین نیز در بیانیه اعلام کرد: الصائغ از حق قانونی خود یعنی داشتن وکیل منع شده و در این مدت در شرایط بسیار نامناسب و در زندان انفرادی بازداشت بود.

در این بیانیه آمده است: این بانوی بحرینی در مدت دو ماه گذشته، تحت شدیترین شکنجه ها قرار داشته تا آنجا که قفسه سینه او دچار شکستگی و جراحت شدید شده و نیز هنگام ملاقات با خانواده خود بر روی صندلی چرخ دار بود که حاکی از صدمات وارده سنگین بر وی می باشد.

شایان ذکر است رژیم آل خلیفه با پشتیبانی مستقیم رژیم آل سعود، در صدد تغییر هویت شیعی این کشور است و در این راستا اقداماتی همچون سلب تابعیت چهره های برجسته شیعه، اعدام و نیز دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

بیش از 85 درصد از جمعیت بومی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، با این حال بحرین توسط خانواده سلفی مذهب به اسم آل خلیفه اداره می شود و شیعیان در این کشور عملا شهروند درجه دو محسوب شده و از حقوق اولیه اجتماعی خود محروم هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا