جهان اسلام

ادامه شکنجه زندانیان شیعه در بحرین

دستگاه امنیتی بحرین، زندانیان سیاسی را به سختی شکنجه می کند.

 

دستگاه امنیتی بحرین، زندانیان سیاسی را به سختی شکنجه می کند.

چند سازمان حقوق بشری در بحرین اعلام کرده‌اند، که دستگاه امنیتی آل خلیفه زندانیان سیاسی را به صورتی هدفمند در اتاق های مرگ شکنجه می کند.

سه سازمان فعال در زمینه حقوق بشر با انتشار گزارشی تحت عنوان «اتاق‌های مرگ» ، جزئیات جدیدی از جنایات دستگاه امنیتی حکومت بحرین را افشا کردند.

این سه نهاد حقوق بشری در گزارش خود  اشاره به وضعیت غیرانسانی بازداشتگاه‌ها و زندان‌های بحرین کرده و ناظران حقوق بشر بحرینی خواستار بازدید آن‌ها از سوی نهادهای بین‌المللی شده‌اند.

گزارش های منتشر شده درخصوص وضعیت زندان های  فعالان سیاسی بحرینی، از شرایط بسیار وخیم حاکم بر این زندان ها حکایت داشته و در اکثر این گزارش ها زندان‌های بحرین با بازداشتگاه‌ های دوران حاکمیت نازی در آلمان مقایسه شده است.

ضمن آنکه در گزارش های منتشر شده به این موضوع اشاره شده، که اکثر زندانبانان از خارج بحرین آورده شده و در بازداشتگاه‌های بحرین برنامه های مرگباری برای شکنجه افراد دنبال می شود.

گروه های یاد شده، در گزارش خود تحت عنوان «اتاق های مرگ» نوشتند، که ابتسام الصائغ، بانوی فعال حقوق بشری نمونه کسی است، که طی بازجویی هایش در ماه می امسال در زندان های آل خلیفه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته است.

بحرین به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای غرب آسیا بنابر اعلام منابع حقوق بشری دارای بیشترین زندانی سیاسی است. هم اکنون بیش از ده هزار معترض سیاسی در زندان های رژیم حاکم بر بحرین به سر می برند، که 150 نفر از آنها به حبس ابد محکوم شده اند. 150 کودک نیز در بین بازداشت شدگان سیاسی هستند و 200 نفر از شهروندان نیز به سبب خشونت و شکنجه‎ نیروهای امنیتی دچار نقض عضو شده‎اند.

سازمان های حقوق بشری تاکید دارند، که کارنامه حقوق بشر حکومت آل خلیفه یکی از سیاه‌ترین کارنامه ها در جهان است. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مردمی علیه حکومت آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض در کشورشان هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا