جهان اسلام

صدور ویزای اربعین در مرزهای زمینی و هوایی عراق

عراق در گذرگاه های مرزی هوایی و زمینی ویزا صادر می نماید.

 

عراق در گذرگاه های مرزی هوایی و زمینی ویزا صادر می نماید.

مسئول اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی از دستور وزیر کشور عراق مبنی بر تسهیل صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی در گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نون» جمال‌الدین شهرستانی، مسئول اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی در این باره گفت: وزارت کشور عراق دستورالعمل‌هایی با هدف تسهیل صدور ویزا برای زائران اربعین «امام حسین علیه السلام» صادر کرده است.

وی افزود: در همین راستا، صدور ویزا در گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های عراق امکان‌پذیر خواهد بود و فرآیند صدور ویزای برای زیارت میلیونی اربعین حسینی از فردا، ۱۹ مهرماه برابر با 20 محرم آغار می‌شود و تا 18 آبان برابر با 20ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گفته شهرستانی پیش از این، وزرای کشور ایران و عراق  ۲۲ مردادماه سال جاری، تفاهم‌نامه‌ای در خصوص فراهم‌سازی تمهیدات و امکانات لازم به منظور برگزاری مراسم میلیونی زیارت اربعین امضا کرده بودند.

یادآور می‌شود، شهر مقدس کربلا همه ساله در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت «حسین بن علی علیه السلام» که مصادف با بیستم ماه صفر است، میزبان میلیون ها تن از شیعیان و ارادتمندان «اهل بیت علیهم السلام» از مناطق مختلف عراق و جهان است که بیشتر آنها با پای پیاده خود را به این شهر مقدس می‌رسانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا