جهان اسلام

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در خصوص استفاده بهینه از مراسم اربعین حسینی

همزمان با حلول ایام اربعین حسینی ، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در واشنگتن ، بیانیه ای در این خصوص صادر کرد.

 

همزمان با حلول ایام اربعین حسینی ، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در واشنگتن ، بیانیه ای در این خصوص صادر کرد.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

بزودی شاهد آن هستیم که از تمام نقاط جهان و خصوصا کشور عراق، پیاده و سواره خود را برای زیارت امام حسین (علیه السلام) به شهر مقدس کربلا می رسانند تا مراسم اربعین حسینی را به نحو احسن برگزار کنند، مراسمی که تبدیل به مدرسه ای برای فراگرفتن آزادگی شده  و در آن ایثار، یاری رسانی، امانتداری، اخلاص و خدمت به هم نوع صحنه های زیبایی را خلق نمی نماید.

این بنیاد افزود : مراسم میلونی اربعین حسینی، فرصتی است تا با اهداف والای عاشورا بیشتر آشنا شویم و مصیبت های اهل بیت (علیهم السلام)  خصوصا امام حسین (علیه السلام) و اصحاب باوفای ایشان را که همه چیز خود را فدای انسان و انسانیت نمودند، بهتر درک کنیم.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» ادامه داد: برای بهتر درک کردن این واقعه عظیم، باید از این مراسم به صورت فوق العاده و بهینه استفاده نمود و مومنانی که با پای پیاده رهسپار زیارت کربلا می شوند، سعی کنند تا بیش از پیش در رابطه با نهضت امام حسین (علیه السلام) اطلاعات کسب کنند و در این راستا ما شاهد ان هستیم که حوزه های علمیه نجف اشرف و کربلای معلی اقدامات متنوع و قابل قبولی را در این ایام، در دستورکار خود قرار داده اند.

این دو حوزه با برپایی چادرهایی در طول مسیرها و محورهای  پیاده روی منتهی به سوی شهر مقدس کربلا و با استفاده از اساتید و فضلای حوزه های علمیه، بصورت شبانه روزی به سوالات و شبهات مردم پاسخ  داده و در راه نشر فرهنگ و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) و تبیین حرکت همیشه جاوید سید الشهدا(علیه السلام) اقدامات مفیدی را انجام داده اند.

در پایان این بیانیه ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای مسئولان هیئات و مواکب در امر پذیرایی از میلیون ها زائر اربعین حسینی، از دولتمردان خواست تا امکانات و تمهیدات لازم برای راحتی زائران اربعین را فراهم سازند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا