جهان اسلام

دستور ویژه فرمانده پلیس کربلا برای اربعین

فرماندهی پلیس کربلا از صدور دستورالعمل‌های ویژه منظور تشدید نظارت و کنترل‌ امور در آستانه مراسم میلیونی زیارت اربعین حسینی خبر داد.

 

فرماندهی پلیس کربلا از صدور دستورالعمل‌های ویژه منظور تشدید نظارت و کنترل‌ امور در آستانه مراسم میلیونی زیارت اربعین حسینی خبر داد.

«احمد علی الزوینی» فرمانده پلیس شهر مقدس کربلا با صدور بیانیه‌ای از صدور دستورالعمل‌های ویژه برای تمامی ایست‌‌بازرسی‌های خارج از شهر در آستانه فرارسیدن زیارت میلیونی اربعین و تأکید بر اجرای دقیق این دستورالعمل‌های صادر‌شده توسط پلیس خبر داد. 

در این بیانیه آمده: به منظور حفظ سلامتی زائران و شهروندان، ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی به شهر مقدس کربلا تنها پس از بررسی و کنترل دقیق از سوی پایگاه‌های بهداشتی واقع در مراکز ایست‌بازرسی امکان‌پذیر خواهد بود.

فرماندهی پلیس کربلای معلی افزود: ماشین‌های حامل‌ مرغ زنده و تخم مرغ نیز به منظور جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های طیور به انسان‌، تنها پس از کسب مجوز از مراکز دامپزشکی استان‌های مبدأ، اجازه ورود به شهر مقدس کربلا را پیدا خواهند کرد.

براساس این بیانیه، ورود دام زنده نیز به همین منوال بوده و از ورود کامیون‌های روباز حامل گوشت قرمز به استان کربلای معلی ممانعت به عمل می‌آید.

همچنین، ممنوعیت ورود برخی از لوازم الکتریکی قدیمی یا جدید با مصرف انرژی بالا که بر سیستم الکتریکی تاثیر منفی می‌گذارد و نیز ورود لوازم آتش‌زا در این مدت به دلیل ایجاد خطر و وحشت زائران از دیگر موضوعاتی است که در این دستورالعمل بر آن تأکید شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا