جهان اسلام

سجاد، کودک معلول بر روی دو دست در راه کربلا

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی مردم مناطق جنوبی عراق ازجمله شهر بصره چند روزی است که پیاده روی اربعین را آغاز کرده‌اند.

 

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی مردم مناطق جنوبی عراق ازجمله شهر بصره چند روزی است که پیاده روی اربعین را آغاز کرده‌اند.

در این پیاده روی که امسال با شعار «من البحر الی النحر» (از دریا تا سر جدا) آغاز شده یک پسربچه معلول که توانایی راه رفتن ندارد، با عزمی آهنین در حال حرکت به سوی شهر مقدس کربلا است.

این پسر بچه 6 ساله که «سجاد» نام داشته و از اهلی بصره است.

وی با معلولیت حرکتی مادرزادی مواجه است اما با کمک دستانش پای در راهی بس سخت و طاق فرسا نهاده تا ارادتش را به مولای بی کفنش سید سالار شهیدان حضرت اب عبد الله الحسین (علیه السلام) نشان دهد.

این عاشق حسینی با لباسی سبزرنگ و کلاه سنتی موسوم به کوفی/Kufi که بر روی آن یاحسین (علیه السلام) نوشته شده در راه شهر مقدس کربلا است.

گفتنی است اولین طلایه داران پیاده روی اربعین حسینی طی مراسمی از منطقه «راس البیشه» از توابع شهرستان فاو در استان بصره، جنوبی‌ترین نقطه کشور عراق، این پیاده روی عظیم را آغاز کردند.

این زائران که از ۷۰۰ کیلومتری جنوب شهر مقدس کربلا پیاده روی اربعین حسینی را آغاز کرده‌اند، در روزهای آینده به موجی میلیونی از شیعیانی  تبدیل شوند که همگی در نظم و ترتیبی مثال زدنی به سمت شهر مقدس کربلا به حرکت در می آیند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا