جهان اسلام

آغاز طرح بهداشتی زیارت اربعین در کربلا

اداره بهداشت و درمان استان کربلا، طرح ویژه زیارت اربعین حسینی را آغاز کرد.

 

اداره بهداشت و درمان استان کربلا، طرح ویژه زیارت اربعین حسینی را آغاز کرد.

«صباح موسوی» مدیرکل اداره بهداشت و درمان استان کربلای معلی در خصوص آغاز اجرای این طرح گفت: ۹۱ دستگاه آمبولانس، ۴۱ ایستگاه پزشکی، ۷ بیمارستان دولتی، دو بیمارستان وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی و بیمارستان سیار الزهراء سلام الله علیها در مسیر نجف ـ کربلا برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افتتاح ایستگاه پزشکی در مرکز جراحی تخصصی حضرت زینب کبری سلام الله علیها و اختصاص ۳۱ گروه بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و غذای زائران از دیگر فعالیت‌های اداره بهداشت کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

موسوی ادامه داد: این طرح ویژه با افزایش تعداد تخت تمامی بیمارستان‌ها همراه بوده و تا پایان مراسم اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیرکل اداره بهداشت و درمان کربلا با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و ادارات بهداشت سایر استان‌های عراق در اجرای این طرح گفت: در طرح مذکور از گروه‌های متخصص پزشکی استفاده خواهد شد و ادارات بهداشت استان‌های بابل و نجف نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

به گفته موسوی، مسئولیت امور بهداشتی و درمانی زائرسراهای وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی در سه محور خارجی شهر مقدس کربلا، بر عهده ادارات بهداشتی استان‌های بغداد، دیوانیه، مثنی، بصره و میسان است و نیازهای پزشکی و درمانی بیماران، نیازهای دارویی و تجهیز لوازم پزشکی از جانب این ادارات تأمین می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا