جهان اسلام

درخواست از زائران اربعین حسینی، برای عمل به شعار(امام حسین علیه السلام، محور اتحاد)

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ )، در بیانیه ای به ذکر  توصیه هایی برای زائران اربعین حسینی پرداخت.

 

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ)، در بیانیه ای به ذکر  توصیه هایی برای زائران اربعین حسینی پرداخت.

در بیانیه ی این سازمان  آمده است: 

جهان اسلام و تمام دنیا شاهد برپایی مراسم عظیم اربعین حسینی هستند، که بزرگ ترین تجمع بشری در کره زمین محسوب می شود و همگان را به اصلاح، عدالت و رعایت حقوق بشر در جهان دعوت می کند. دلیل جاودانگی این مراسم تاریخی و عظیم، شخصیتی است که نماد آزادی و آزادگان است. شخصیتی که به بیان سخن حق در جامعه، و مبارزه با باطل اهتمام داشت و در پایان با منطق خود بر زور و سرکوب غلبه کرد.

«شیعه رایتس واچ» ادامه داد:  خداوند برای این فداکاری «امام حسین علیه السلام» که جان و مال و ناموس خود را برای اصلاح امت جدّش و استقامت و ادامه دین مقدس و الهی اسلام هدیه کرد،  مقامی عظیم و والا اعطا کرد؛ و این گونه شد تا شعیره زیارت اربعین حسینی نیز از سوی خدا مراسمی بی نظیر در جهان باشد.

 این سازمان افزود: امروزه، شهر مقدس کربلا  میزبان میلیون ها تن از کشورهای مختلف جهان از رنگ ها و انواع و حتی ادیان متفاوت است که همگی عاشق و شیفته ی «امام حسین علیه السلام» هستند و آمده اند تا به ندای «هل من ناصرِ» این مظلوم همیشگی تاریخ،  لبیک بگویند و به جهانیان نشان دهند  آنچه آن ها را متحد کرده،  عشق به  «امام حسین علیه السلام» است.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز اربعین «امام حسین علیه السلام»، باید «روز وحدت کلمه مومنین، برحذر بودن از فتنه های کوردلان و منافقین، عدم ایجاد تنش عقیدتی، و عدم اهانت به شعائر حسینی»، در بین شرکت کنندگان در این مراسم عظیم  باشد.

 شیعه رایتس واچ، در پایان بیانیه خود تاکید کرده  که شایسته است به این شعار مرجع عالی قدر «آیت الله العظمی شیرازی» که فرمودند: «امام حسین علیه السلام، محور اتحاد است» عمل شود، تا شاهد وحدت در صفوف شیعیان جهان، دوری از اختلافات و تنش ها، و رونق ارتباطات و همدلی و اتحاد آن ها با یکدیگر باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا