جهان اسلام

لزوم اثبات پیروی از نهضت حسینی توسط زائران اربعین به جهانیان

زائران باید تمسک و پیروی خود از نهضت حسینی را به جهانیان ثابت کنند.

 

زائران باید تمسک و پیروی خود از نهضت حسینی را به جهانیان ثابت کنند.

همزمان با ایام زیارت میلیونی اربعین، روابط عمومی دفتر «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، در شهر مقدس کربلا، بیانیه ای  صادر نمود .

در این بیانیه که نسخه ای ازآن برای شیعه شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

با ابراز همدردی و مواسات با پیامبر واهل بیت علیهم السلام، از برادران و خواهران مومن که در مسیر پیاده روی اربعین حضور دارند خواستاریم تا پیروی خالصانه خود از «سید الشهدا علیه السلام» و انسجام خود با نهضت حسینی، را با نشان دادن تصویری از انسانیت، همدلی و اتحاد، بار دیگر همچون سال های قبل نشان دهند تا شاهد خلق حماسه ای دیگر در سطح جهانی باشیم.

این بیانیه افزود: وظیفه زائران حسینی پایبندی به احکام شرعی، ادای واجبات دینی با پیروی از رساله های مراجع عظام و تعظیم شعائر مقدس حسینی است که این امور مهم به هر نحوی و یا درهر حال و احوالی باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

این بیانیه ادامه دا : باید از شایعات گوناگون دوری نموده و از هرگونه شعاری که با نهضت حسینی و اهداف آن همخوانی ندارد، پرهیز نمود و از نقشه های دشمنان اسلام که قصد دارند با تهمت زدن ناروا به امامان معصوم علیهم السلام، دین اسلام را بد جلوه دهند؛ ابراز انزجار نمود.

روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه افزود: از تجار و خیران و عشایر اصیل عراقی می خواهیم که هیئات و موکب های حسینی را یاری نمایند تا  ارائه دهنده تبلیغاتی گوناگون در امر نشر فرهنگ و تعالیم «اهل بیت علیهم السلام» و احیای امر ایشان در طول مسیرهای پیاده روی باشیم  .

این بیانیه در ادامه از همه شرکت کنندگان در زیارت اربعین حسینی را به رعایت بهداشت، نماز اول وقت و همکاری با نیروهای امنیتی سفارش نموده و ادامه داد: همه باید با یکدیگر رفتار خوبی داشته باشند تا به جهانیان ثابت شود که این مراسم، اوج عمل به انسانیت، اخلاق، جوانمردی و ارزش های اصیل اسلامی است.

روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا، در پایان بیانیه خود با آرزوی قبولی زیارات و طاعات تمامی برادران و خواهران مومن، از ایشان خواست تا برای تعجیل در فرج حضرت «بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف» دعا کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا