جهان اسلام

نبود اسکورت و تاخیر در صدور ویزا، زائران پاکستانی را جاماندگان اربعین کرد

با ادامه کارشکنی‌های حکومت پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان، زوار حسینی از زیارت اربعین بازماندند.

 

با ادامه کارشکنی‌های حکومت پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان، زوار حسینی از زیارت اربعین بازماندند.

ادامه کارشکنی‌های حکومت پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان باعث شد 90 اتوبوس مربوط به زوار اربعین حسینی اجازه سفر به مرز ایران را پیدا نکنند وعملا بیش از 4500 زائر پاکستانی از فیض زیارت اربعینی «سیدالشهدا علیه السلام» بازبمانند.

گفتنی است با رایزنی‌های صورت گرفته قرار بود حکومت ایالتی بلوچستان با تامین امنیت و اسکورت اتوبوس‌های زائرین در مسیر خطرناک کویته به تفتان راه زیارت را برای آنان هموار کند.

گزارش‌ها حاکی است به این زائرین محبوس در شهر کویته اعلام شده که قبل از اربعین هیچگونه اسکورتی برای آنان فراهم نشده و مجوز خروج از شهر کویته را نیز نخواهند داشت.

این در حالی است که مجامع و علمای شیعی مدت‌ها از طریق مجاری رسمی دولت پاکستان تلاش می‌کردند تا مشکل مربوط اسکورت زوار توسط ایالت بلوچستان را حل کنند.

در همین رابطه «احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان متعهد شده بود که دوازده روز مانده به اربعین حسینی، پس از تامین امنیت، تمامی زواری که به شهر کویته رسیده اند را به سوی مرز تفتان هدایت کند.

ولی بر اساس گزارش های رسیده، به دلیل دیر صادر شدن ویزا از سوی سفارت و کنسولگری‌های کشور ایران، زوار پاکستانی نتوانستند به موقع خود را به شهر کویته برسانند و همین باعث شد تا با تامین امنیت‌های صورت گرفته، بخش زیادی از زوار نتوانند به مرز ایران برسند.

مشکلات سفارت و کنسولگری های ایران در پاکستان و نبود اسکورت های حفاظتی حکومت پاکستان؛ طی سال های در اکثر ایام زیارتی، خصوصا اربعین حسینی، زائران مظلوم پاکستانی را با مشکلات زیادی روبرو نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا