جهان اسلام

زیارت میلیونی اربعین حسینی جلوه‌ی وحدت شیعیان جهان

مراسم زیارت میلیونی اربعین حسینی برگزار شد.

 

مراسم زیارت میلیونی اربعین حسینی برگزار شد.

مراسم اربعین حسینی با حضور میلیون ها عاشق و دلسوخته حضرت «ابا عبد الله الحسین علیه السلام» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

در این مراسم عظیم، شیعیان از بیش از 80 کشور جهان خود را به عراق رسانده و سپس با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلا حرکت نمودند تا در این بزرگترین همایش انسانی شرکت نمایند.

همچنین بیش از ده ها هزار موکب خدمات رسانی، در اربعین امسال با رائه انواع خدمات به میلیون ها زائر اربعین حسینی، از آنها پذیرایی نمودند.

در کربلای معلی نیز بیش از 10هزار موکب خدماتی به زائران اربعین حسینی، خدمت رسانی نموده اند که 129 عدد از این موکب ها از کشورهای غیر عراقی مانند کویت، سوریه، عمان، عربستان، لبنان، بحرین، ایران، آمریکا، انگلستان، سوئد، آلمان، دانمارک، روسیه، هند، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، امارات، تانزانیا و نروژ به عراق آمده اند که برخی از این کشورها برای اولین بار است که در مراسم زیارت اربعین مشارکت کرده اند.

گفتنی است، امسال نیز مانند سال های گذشته علاوه بر میلیون ها تن از شیعیان، از دیگر مذاهب و ادیان دیگر نیز در زیارت میلیونی اربعین حضور داشتند و همگی علی رغم تنوع دینی، قومیتی یا ملیتی از عرب، کرد، ایرانی، ترک و اروپایی و سیاه و سفید، ضمن حضور در این بزرگترین همایش انسانی، به زیارت «امام حسین علیه السلام» در روز اربعین مشرف شدند.

شایان ذکر است، شیعیان زیارت اربعین حسینی را به فرموده مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، با دعا برای تحجیل در فرج حضرت «مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف» کامل نمودند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا