جهان اسلام

العبادی: طرح تأمین امنیت مراسم اربعین موفقت‌آمیز بود

نخست وزیر عراق از موفقیت آمیز بودن طرح تأمین امنیت مراسم میلیونی اربعین حسینی خبر داد.

 

نخست وزیر عراق از موفقیت آمیز بودن طرح تأمین امنیت مراسم میلیونی اربعین حسینی خبر داد.

دفتر اطلاع رسانی «حیدرالعبادی» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق از نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور که شب و روز برای تأمین امنیت میلیون‌ها زائر اربعینی تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

العبادی همچنین گفت: «موفقیت طرح ویژه حمایت از زائران حسینی، موفقیتی دیگر در کنار پیروزی‌های نیروهای ما علیه تروریست‌ها داعش و آزادسازی شهرها و اراضی عراق است.»

وی همچنین پایبندی زائران اربعینی، داوطلبان و موکب‌های حسینی به نظم و همکاری با دستگاه‌های امنیتی را ستود  و از عتبات عالیات، اهالی استان کربلای معلی به دلیل تلاش‌های آن‌ها در استقبال از میلیون‌ها زائر «امام حسین علیه السلام» و خدمت به آن‌ها قدردانی کرد.

همچنین نخست وزیر عراق، در گفت‌وگویی تلویزیونی از تمامی نهادهای دولتی این کشور خواست امکانات و شرایط لازم را برای تسهیل و تأمین امنیت بازگشت زائران اربعین حسینی فراهم کنند.

شایان ذکر است، بنابر اعلام منابع عراقی زیارت اربعین حسینیِ امسال پرشور تر از سالهای گذشته برگزار شده و میلیون ها تن از شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام از سراسر جهان و نقاط مختلف عراق در این بزرگترین گردهمایی بشری شرکت داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا