جهان اسلام

حمله تروریستی در حسینیه‌ای در پاکستان ناکام ماند

مقامات نظامی پاکستانی از ناکام ماندن یک عملیات تروریستی انتحاری خبر دادند.

 

مقامات نظامی پاکستانی از ناکام ماندن یک عملیات تروریستی انتحاری خبر دادند.

سه بمب‌گذار تروریستی که قصد داشتند حسینیه «باب کربلا» در شهر «روهری» واقع در ولایت «سند» پاکستان را منفجر کنند، توسط نیروهای نظامی این کشور به هلاکت رسیدند.

این بمب‌گذاران انتحاری جلیقه انفجاری به تن داشته و قصد منفجر ساختن خودشان در حسینیه را داشته‌اند که نیروهای تیم خنثی سازی بمب، در ادامه این جلیقه‌های انفجاری را خنثی کردند.

طی بیانیه‌ای که توسط مقامات نظامی در پاکستان منتشر شده آمده: مظنونین در یک ایست بازرسی توسط نیروهای نظامی متوقف شدند و نیروهای امنیتی به آن‌ها مشکوک شدند که در ادامه سنی های تندرو در تلاش برای فرار، به سمت نظامیان آتش گشوده و هر سه نفر آنها در هنگام تبادل آتش به هلاکت رسیده‌اند.

تحقیقات اولیه نیز نشان داد ه است که این عناصر تروریستی با یک گروه ممنوعه افراط‌گرا در داخل خاک پاکستان همکاری داشته‌اند و قصد آن‌ها هدف قرار دادن حسینیه «باب کربلا» و به شهادت رساندن عزاداران حسینی در ایام اربعین بوده است. 

تحقیقات برای شناسایی هویت و همدستان احتمالی این سنی های تندرو همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، درحالی که جمعیت گسترده‌ای از شیعیان پاکستانی در ایام اربعین حسینی، در حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری حضور دارند، دولت پاکستان بارها از تدابیر شدید امنیتی در این روزها خبر داده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا