جهان اسلام

مستندسازی حماسه اربعین با دوربین ۱۰ هزار عکاس

بیش از ۱۰ هزار عکاس که بیشتر آن‌ها وابسته به مؤسسات رسانه‌ای و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بودند، حماسه میلیونی زائران اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا را مستندسازی کردند.

 

بیش از ۱۰ هزار عکاس که بیشتر آن‌ها وابسته به مؤسسات رسانه‌ای و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بودند، حماسه میلیونی زائران اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا را مستندسازی کردند. 

«سید عقیل عبدالحسین یاسری»، معاون رئیس بخش امور فکری فرهنگی آستان مقدس عباسی با اعلام این خبر گفت: زیارت اربعین امسال در کربلای معلی از پوشش بسیار خوبی از سوی رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری در داخل و خارج عراق برخوردار بود.

وی با بیان این که بیشتر این رسانه‌ها از همان ابتدای ورود زائرن به شهر مقدس کربلا تلاش کردند که اخبار این مراسم را پوشش دهند، تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ خبرگزاری و مؤسسه رسانه‌ای در انتقال اخبار مشارکت داشتند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 

یاسری با اشاره به این که حضور گسترده‌تر رسانه‌ها در پوشش اخبار اربعین بیانگر گسترش کیفی و کمی کار رسانه‌ای در پوشش عزاداری حسینی است، از مشارکت بیش از ۱۰ هزار عکاس در نقل و ثبت اخبار زیارت اربعین خبر داد که بیشتر آن‌ها وابسته به خبرگزاری‌ها و مؤسسات رسانه‌ای بودند. 

یاسری در ادامه افزود: آستان‌های مقدس عباسی و حسینی با هدف بازتاب زیارت اربعین حسینی در دورترین نقاط جهان، از بیش از ۲۰۰ شخصیت رسانه‌ای مهم  و تأثیرگذار در جهان دعوت به عمل آوردند.

وی همچنین از اختصاص فرکانس ماهواره‌ای رایگان از سوی مرکز تولیدات هنری «الکفیل» وابسته به آستان عباسی برای پوشش مستقیم مراسم زیارت اربعین از داخل حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام، منطقه بین‌الحرمین و کاروان‌های زائران که از جنوبی‌ترین نقاط عراق به سوی کربلای معلی در حرکت بودند، خبر داد و گفت: همه شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توانستند به صورت رایگان این فرکانس‌ را دریافت و از آن استفاده کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا