جهان اسلام

محکومیت تعدی به شیعیان در الجزایر، از سوی سازمان جهانی «شیعه رایتس واچ»

سازمان جهانی «دیده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای اقدام حکومت الجزایر  در  تعدی، اهانت و بازداشت شیعیان و زائران اربعینی این کشور  را به شدت محکوم کرد و آن را مغایر با عرف و قوانین حقوق بشر و بین الملل خواند.

 

سازمان جهانی «دیده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای اقدام حکومت الجزایر در  تعدی، اهانت و بازداشت شیعیان و زائران اربعینی این کشور  را به شدت محکوم کرد و آن را مغایر با عرف و قوانین حقوق بشر و بین الملل خواند.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز نیز رسیده، آمده است: به گزارش منابع محلی موثق در الجزایر، اخیرا شیعیانی که برای شرکت در عزاداری های عاشورا و اربعین حسینی به کشورهای ایران یا عراق سفر کرده بودند؛ پس از بازگشت به الجزایر، توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه «هواری بومدین» بازداشت شده اند. 

شیعه رایتس واچ، در ادامه با اشاره به اینکه این بازداشت ها بدون ارائه هیچ مدرک یا حکمی و بدون هشدار قبلی انجام شده، افزود: 

این رفتارهای مغرضانه و تبعیض آمیز از سوی نیروهای امنیتی کشور الجزایر، بیان گر اوج نفرت و طایفه گری و دشمنی، و مخالفت صریح با حقوق اساسی شیعیان، از سوی حکومت این کشور است؛  که از سوی طراحان وهابی به شکلی سازمان یافته و به اشکال مختلف مالی و فکری حمایت می شود. 

این بیانیه ادامه داد: شهروندان شیعه الجزایری با پرداختن به امور عقیدتی و دینی خود و در راستای قانون اساسی کشور الجزایر،  هیچ گناه و یا نقض قانونی را مرتکب نشده اند و این رفتار ماموران حکومتی با آنان ، نقض کامل حقوق بشر بین الملل و حتی قانون اساسی خود کشور الجزایر است.

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان، درپایان بیانیه خود با اشاره به تضییع حقوق شرعی و قانونی شیعیان در پرداختن به اعمال عبادی خود، از مقامات حکومتی الجزایر خواست تا به این اعمال غیر انسانی خاتمه دهند و با آزاد کردن شیعیان بازداشت شده، اعتبار اجتماعی از دست رفته ی آنان را بازگردانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا