جهان اسلام

نامه «سازمان مسلمان آزاده» به سران کشورهای حاضر در اجلاس بین المللی کویت

 هم زمان با برگزاری اجلاس بین المللی کویت، «سازمان جهانی نفی خشونت» (مسلمان آزاده)، از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا با رایزنی به حل مشکلات کشورهای خود بپردازند و از هرگونه ارعاب، توطئه، خصومت و قطع رابطه پرهیز کنند.

 

 هم زمان با برگزاری اجلاس بین المللی کویت، «سازمان جهانی نفی خشونت» (مسلمان آزاده)، از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا با رایزنی به حل مشکلات کشورهای خود بپردازند و از هرگونه ارعاب، توطئه، خصومت و قطع رابطه پرهیز کنند.

این سازمان در نامه خود آورده است:  بسیاری از ملت های عرب منطقه امید دارند که نتایج این اجلاس به نفع آن ها و در راستای حل مشکلات و بحران های به وجود آمده  باشد؛ خصوصا بحران کشور قطر و قطع رابطه دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر که ادامه آن، تاثیری عمیق در امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی منطقه گذاشته است. 

این سازمان افزود:  ملت های منطقه، خواستار خاتمه ی نفرت، دشمنی و دخالت های نا به جای برخی کشورهای خارجی در امور منطقه  هستند. 

«مسلمان آزاده» در ادامه نوشت: مسیر ملت های عرب خلیج فارس مسیری مشترک است، پس لازم است تا سران این کشورها با رایزنی، مشاوره وعقلانیت به این وضع ناگواری که منطقه را به صورت کلی و کشورهای خلیج را به صورت خاص در برگرفته، پایان دهند؛ چرا که استمرار آن باعث به وجود آمدن تهدیدات و خطرات گوناگون برای ملت های صلح طلب منطقه است.

سازمان جهانی نفی خشونت تاکید کرد: اختلافات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حل نشده ی بسیاری وجود دارند که استقرار و امنیت را در برخی کشورهای خلیج فارس برهم زده اند و  بسیاری از مردم این کشورها از وجود نابرابری، نژاد پرستی و فقر رنج می برند و باید به دنبال حل مشکلات اجتماعی و معیشتی آنان بود؛  و تنها راه برای حل این مشکلات، رایزنی و گفتگو و در آخر، حل اختلافات بین کشورهای متخاصم است. 

این سازمان حقوق بشری، در نامه خود خطاب به سران کشورهای اجلاس کویت آورد: ای روسا ! ملت های شما نیازمند مدیریت صحیح شما در مواجهه با انواع بحران ها، و خواستار ارتقای اوضاع دیپلماتیک داخلی و خارجی کشورهای خود برای ایجاد امنیت و ثبات هستند؛ خصوصا کشور های شما که از ثروت های طبیعی خدادادی بهره مندند. 

مسلمان آزاده ادامه داد:  شما باید با برادری،  مصلحت ملت های یکدیگر را رعایت کنید و مانع از تشدید درگیری های سیاسی و قطع رابطه شوید؛ زیرا در نهایت شما از یک نژاد، یک سرزمین ویک دین هستید و فقط مرزهای رسم شده بر نقشه های کشورها، شما را از هم جدا ساخته اند.

این سازمان خطاب به سران کشورهای منطقه گفت: شما روسا، همگی مسئول هستید تا مانع فتنه گری و نا امنی شوید و باید در خاموش کردن آتش جنگ های کشورهایی مانند سوریه و یمن کوشا باشید و بدون دخالت در امور دیگر کشورها، دست یاری و مساعدت  به سوی ملت های عرب و اسلامی دراز کنید؛ ملت هایی که از اوضاع  سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر منطقه  در رنج هستند. 

مسلمان آزاده در پایان نامه خود، خطاب به سران کشورهای خلیج فارس، با اشاره به اینکه برآورده کردن خواسته های دیگران یک نعمت الهی تلقی می شود، افزود: ما از شما انتظار داریم تا دست در دست هم و با یاری یکدیگر، شاهد به وجود آمدن صلح و امنیت، شکوفایی اقتصادی، توسعه انسانی و پیشرفت در تمام عرصه ها باشید، و  مانند وضعیت و حال و هوای امروز کشور کویت، از آزادی بهره ببرید، و اموری مانند لغو شهروندی را دیگر شاهد نباشیم؛ چرا که پدر یک خانواده نمی تواند فرزند خود را نادیده بگیرد و انکار  کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا