جهان اسلام

۵۴ کشته و زخمی در حمله داعش به یگان مبارزه با تروریسم عدن

منابع امنیتی و پزشکی از کشته و زخمی شدن ده ها نفر در حملات انتحاری و مسلحانه سنی های تندروی داعش به یک مرکز امنیتی در مهم ترین شهر جنوب یمن خبر دادند.

 

منابع امنیتی و پزشکی از کشته و زخمی شدن ده ها نفر در حملات انتحاری و مسلحانه سنی های تندروی داعش به یک مرکز امنیتی در مهم ترین شهر جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش رویترز عربی، منابع امنیتی و پزشکی و نیروهای امدادرسانی در یمن اعلام کردند که به دنبال تلاش دو عامل انتحاری سوار بر خودروهای بمب گذاری شده و شماری عنصر مسلح برای ورود به مقر یگان مبارزه با تروریسم در شهر ساحلی عدن در جنوب این کشور، دست کم ۱۴ نفر از جمله سه نیروی امنیتی، یک زن و دو کودک جان خود را از دست داده و ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که بیشتر آنها غیر نظامی هستند.

بر اساس این گزارش، منابع امنیتی تاکید کردند که دو عامل انتحاری خودروهای حامل مواد منفجره را در ورودی اردوگاه نیروهای مبارزه با تروریسم در عدن منفجر کردند و شش فرد مسلح نیز تلاش کردند وارد اردوگاه شوند.

یک منبع پزشکی نیز در گفت و گو با رویترز خاطر نشان ساخت که تمامی افراد مهاجم از پای درآمدند و اجساد آنها نیز به بیمارستان نظامی شهر منتقل شده است. 

پلیس عدن نیز با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک ضمن تاکید بر این که نیروهای امنیتی یک حمله بزرگ را به اردوگاه مذکور ناکام گذاشتند، آورده است: دو تروریست انتحاری بی درنگ و پیش از آن که بتوانند خود را به دروازه بیرونی مقر مبارزه با تروریسم برسانند، از پای درآمدند.

سنی های تندروی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و خبرگزاری اعماق وابسته به این گروه تروریستی تاکید کرد که عناصر این گروه با دو عملیات تروریستی اردوگاه مبارزه با تروریسم در محله «التواهی» شهر عدن به عنوان پایتخت موقت دولت مستعفی یمن را هدف قرار دادند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا