جهان اسلام

درخشش دو نوجوان شیعه عراقی در جشنواره قرآنی نسیم کربلا

نوابغ قرآنی عراق با پاسخگویی به پرسش‌های قرآنی شرکت‌کنندگان در پنجمین جشنواره دینی ـ فرهنگی «نسیم کربلا» در پاکستان، شگفتی حاضران را برانگیختند.

 

نوابغ قرآنی عراق با پاسخگویی به پرسش‌های قرآنی شرکت‌کنندگان در پنجمین جشنواره دینی ـ فرهنگی «نسیم کربلا» در پاکستان، شگفتی حاضران را برانگیختند.

این دو نوجوان شیعه که حسین عبدالرضا ۱۹ ساله و سیف مصطفی لطیف ۱۱ ساله نام دارند، دو تن از حافظان کل قرآن عراق هستند که با حضور در پنجمین جشنواره دینی ـ فرهنگی نسیم کربلا در شهر اسلام‌آباد با مهارت و تسلط کامل به همه پرسش‌‌های قرآنی حضار پاسخ گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، محمد باقر منصور استاد آموزش حفظ قرآن و سرپرست گروه قرآنی شرکت‌کننده در این جشنواره در این باره گفت: بخشی از این جشنواره به مهارت‎های حفظ قرآن دو تن از حافظان عراقی اختصاص داده شد که در این بخش اساتید و حضار پاکستانی حاضر در جشنواره، سئوالات متعددی را از بخش‌های مختلف قرآن از جمله آیات، سوره‎ها و صفحات آن، از این دو حافظ نوجوان پرسیدند که سرعت آن‌ها در پاسخگویی به سؤالات موجب حیرت حاضران شد.

وی افزود: این برنامه با حضور سفیر عراق در پاکستان و شماری از شخصیت‌های دینی و رسمی برگزار شد.

منصوری تصریح کرد: حسین عبدالرضا عبدالله و سیف مصطفی لطیف از قرآن‌آموزان طرح ملی حمایت از استعدادهای قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی هستند.

یادآور می‌شود، پنجمین جشنواره سالانه دینی ـ فرهنگی «نسیم کربلا»، عصر پنجشنبه(۲۴ اسفندماه) به همت آستان مقدس حسینی و عباسی، با همکاری دانشگاه اسلامی کوثر پاکستان آغاز شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا