جهان اسلام

ادامه پاکسازی عراق از سنی های تندرو

پاکسازی مناطق مختلف عراق از لوث وجود سنی های تندروی داعش ادامه دارد.

 

پاکسازی مناطق مختلف عراق از لوث وجود سنی های تندروی داعش ادامه دارد.

در همین راستا، مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق اعلام کرد که نیرو‌های این کشور در جریان عملیات علیه عناصر تروریستی در استان دیالی توانستند ۶ مقر و پایگاه وابسته به آن‌ها را نابود کنند.

در جریان این عملیات که به تازگی توسط نیرو‌های امنیتی عراق در مناطق مختلف دیالی آغاز شده دست کم ۶ پایگاه و مقر متعلق به سنی های تندرو نابود شد.

پیشتر نیرو‌های عراقی تعدادی از مقر‌های داعش و انبار‌های سلاح آن‌ها در مناطق مختلف استان دیالی را کشف کرده بودند.

در خبری دیگر، یکی از سرکردگان مهم داعش ملقب به «دست راست ابوبکر البغدادی» توسط نیروهای امنیتی عراق در اطراف کرکوک به هلاکت رسید.

به گفته منابع مطلع، این سنی تندرو مدارک و اسنادی حاوی اطلاعات مهمی در مورد نام فرماندهان و نیروهای تروریستی به همراه داشت که نیروهای امنیتی آن را ضبط کردند.

این منابع اطلاعاتی افزودند: این عملیات بر اساس گزارش های دقیق اطلاعاتی از حضور این فرد در منطقه ای صحرائی در اطراف کرکوک صورت گرفته و این سرکرده داعش از این محل اقدامات تروریستی داخل شهر را برنامه ریزی می کرده است.

شایان ذکر است، با وجود اعلام پایان نظامی داعش در عراق در اوایل آذرماه گذشته، اقدامات تروریستی سنی های تندرو در نقاط مختلف این کشور بویژه حومه بغداد، کرکوک در شمال، و نیز غرب این کشور بطور پراکنده ادامه دارد و نیروهای عراقی در حال پاکسازی این مناطق هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا