جهان اسلام

نوآوری یک شیعه هندی برای بازسازی بقیع

یک شیعه هندی خواستار بازسازی بقیع شد.

 

یک شیعه هندی خواستار بازسازی بقیع شد.

این شیعه اهل حیدر آباد هند، در سفر خود به شهر مدینه منوره در کنار قبرستان بقیع، خواستار بازسازی این مکان مقدس، خصوصا مراقد اهل بیت علیهم السلام شد.

وی که کوثر علی بیگ نام دارد با در دست داشتن نوشته‌ای تحت عنوان «بازسازی بقیع بهشت ویران» به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی، شیعیان را برای تلاش برای بازسازی مراقد ائمه علیهم السلام در بهشت بقیع فراخوانده است.

این شیعه ساکن حیدر آباد، تصاویر خود را در صفحات اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام نیز منتشر نموده است.

شایان ذکر است، پیش از این سازمان جهانی آیت الله العظمی شیرازی طی بیانیه‌ای در واکنش به ادعاهای محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان در مصاحبه با نیویورک تایمز مبنی بر عدم وجود چیزی به نام وهابیت در عربستان سعودی، خواستار بازسازی بقیع شده بود.

این موسسه جهانی که از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مد ظله می باشد، در بیانیه خود از عربستان خواسته بود تا برای اثبات ادعای خود به شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در عراق و عربستان اجازه دهد تا بازسازی قبرستان بقیع را که توسط وهابیان کوردل تخریب شده است، آغاز نمایند.

شایان ذکر است، حدود ۴۰ سال قبل شهید آیت الله سید حسن شیرازی قدس سره برای انجام این مهم اقدام نموده و ضمن ساخت دیواری گرداگرد بقیع، مقدمات ادامه این بازسازی را نیز فراهم کرده بود، اما با کار شکنی برخی دولت‌ها این مهم صورت نپذیرفت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا