جهان اسلام

دستگیری یکی از عاملان «کشتار اسپایکر» در چهارمین سالگرد آن

اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یکی از عاملان کشتار صدها کارآموز و دانشجوی نظامی این کشور در چهارمین سالگرد این جنایت سنی های تندروی داعش خبر داد.

 

اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یکی از عاملان کشتار صدها کارآموز و دانشجوی نظامی این کشور در چهارمین سالگرد این جنایت سنی های تندروی داعش خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز، اداره اطلاعات نظامی عراق امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی ـ فرماندهی عملیات استان صلاح الدین در شمال این کشور، همزمان با چهارمین سالگرد کشتار در پایگاه هوایی «اسپایکر» در شمال شهر تکریت ـ مرکز این استان ـ با استناد به اطلاعات دریافتی دقیق و با تدارک یک عملیات کمین، موفق شدند یک تروریست را در ورودی جنوبی این شهر دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش، اداره مذکور در بیانیه خود همچنین ضمن اعلام این که فرد دستگیر شده یکی از سنی های تندروی شرکت کننده در اجرای جنایت اسپایکر بوده که در جریان آن صدها تن از دانشجویان شیعه به شهادت رسیدند، تاکید کرد که این عنصر تروریستی توانسته بوده از زندان صلاح الدین فرار کند که هم اکنون و پس از دستگیری، با استناد به قانون تروریسم تحویل نهاد قضایی شد.

این بیانیه به چگونگی فرار این سرکرده داعش از زندان و یا اینکه چه کسی و یا گروهی به او کمک نموده، اطلاعاتی منتشر نکرده است.

لازم به یادآوری است، سنی های تندروی داعش در فاصله زمانی بین 11 تا 15 ژوئن 2014، در حمله به پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق، تمامی دانشجویان شیعه این پایگاه را به شهادت رساندند. 

در هنگام حمله داعش، 4 هزار دانشجوی نظامی غیرمسلح در این پایگاه حضور داشتند که سن آنها زیر 22 سال بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا