جهان اسلام

هشتم ماه شوال، «روز جهانی بقیع»

روز هشتم  ماه شوال،  با نام «روز جهانی بقیع» شناخته می شود.

 

روز هشتم  ماه شوال،  با نام «روز جهانی بقیع» شناخته می شود.

هشتم شوال مصادف با روز تخریب مراقد ائمه بقیع علیهم السلام در سال 1344 هجری قمری به دست وهابی های کور دل است، که شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام این روز را «روز جهانی بقیع» نام گذاری کرده اند.

به همین مناسبت، شیعیان در این روز در سراسر جهان ضمن برپایی مراسم عزاداری، تجمع های اعتراض آمیز در مقابل سفارت های عربستان سعودی در کشور های مختلف برگزار می کنند.

در این راستا قرار است فردا جمعه، شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام با نظارت «سازمان جهانی بقیع»، در اعتراض به تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام، و همچنین تخریب اماکن مقدس این قبرستان مهم صدر اسلام، در مقابل سفارت عربستان سعودی در آمریکا و کانادا، تجمعی برپا کنند و بازسازی این قبرستان را خواستار شوند.

همچنین در ایام تخریب قبرستان بقیع، تجمعی مشابه در مقابل سفارت عربستان سعودی در شهر لندن پایتخت کشور انگلیس برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، که در کمتر کشوری به اندازه عربستان، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام است و آثاری گران بها از پیشوایان اسلام، در جای جای این سرزمین دیده می‌شود.  

متأسفانه، وهابی ها و سنی های تندرو، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه ی واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده؛ که از مهم ترین آن ها، می توان به قبور مطهر چهار امام شیعیان در این قبرستان اشاره کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا