جهان اسلام

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج گسترده جدید وبا در یمن

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع  دوباره و گسترده ی بیماری وبا در کشور جنگ زده یمن هشدار داد.

 

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع  دوباره و گسترده ی بیماری وبا در کشور جنگ زده یمن هشدار داد.

 

به گزارش شیعه ویوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیتر سلامه» معاون مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی، در کنفرانسی مطبوعاتی در «ژنو» گفت: ما با دو موج بزرگ شیوع بیماری وبا در سال های اخیر مواجه شدیم، اما متاسفانه پدیده ای که از چند روز پیش شاهد آن هستیم، حکایت از آن دارد که ممکن است به زودی با موج سوم گسترده ای روبه رو شویم.

او این مطلب را در پی حمله هوایی خونین ائتلاف متجاوز عربی – سعودی به بزرگ ترین بیمارستان در یمن در بندر راهبردی «الحدیده» بیان داشت. تیم های سازمان بهداشت جهانی در این بندر خود را برای برنامه واکسیناسیون آماده می کردند.

به گفته پزشکان و شاهدان،  در حمله هوایی ائتلاف سعودی به این بیمارستان و بازار ماهی بندر الحدیده، دست کم 20 نفر شهید و 60 نفر دیگر مجروح شدند.

این درحالی است که ائتلاف سعودی حمله به این بیمارستان و ماهیگیران یمنی را انکار کرده است.

پیتر سلامه گفت:  ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که به قوانین انسانی بین المللی احترام بگذارند و به درخواست جامعه بین المللی برای آتش بس سه روزه به منظور امکان ما برای واکسیناسیون غیرنظامیان، پاسخ مثبت دهند.

سلامه گفت: برنامه واکسیناسیون بیش از 500 هزار نفر، از شنبه آغاز می شود و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته سازمان ملل، یمن شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است؛ به گونه ای که تاکنون 2200 نفر فقط به علت ابتلا به بیماری وبا جان باخته اند و به دلیل نبودن آب آشامیدنی سالم و بحران غذایی ناشی از محاصره، بیش از یک میلیون نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا