جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

سازمان جهانی شیعه رایتس واچ : تروریسم، بار دیگر شیعیان را هدف قرار داد

شیعه رایتس واچ طی بیانیه ای قربانی شدن شیعیان در افغانستان را به شدت محکوم کرد. 

 

شیعه رایتس واچ طی بیانیه ای قربانی شدن شیعیان در افغانستان را به شدت محکوم کرد. 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) در بیانیه خود آورده است: بار دیگر مسلمانان شیعه در افغانستان با خونسردی تمام از سوی سنی های تندرو قربانی شده اند تا سندی دیگر بر مظلومیت این قشر از جامعه افغانستان در مقابل دیدگان جهانیان باشد، و این درحالی است که حکومت این کشور برای حمایت این شیعیان ناتوان است. 

این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده ادامه داد:

عناصر تروریست کوردل و خونخوار با حمله مسلحانه و عملیات انتحاری به مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در شهر کریدز کشور افغانستان، دست کم 37 تن را شهید و بیش از 100 را مجروح ساختند. 

شیعه رایتس واچ در ادامه بیانیه با ابراز همبستگی خود با مردم شیعه افغانستان از حکومت این کشور وجامعه بین الملل خواست تا اقدامی قاطع جهت پایان دادن به کشتار شیعیان در تمامی کشورها، خصوصا در افغانستان انجام دهند چرا که شیعیان بی دفاع این کشور هر از چندگاهی توسط سنی های تندرو با عناوین گروه های تروریستی داعش، طالبان یا دیگر گروه ها قربانی می شوند. 

این سازمان در پایان بیانیه خود آورده است که شیعیان از بدو تاسیس گروه های تروریستی طالبان، القاعده و داعش مورد کشتارهای متعدد و سازمان یافته ای قرار گرفته اند که در آن کودکان، زنان و کهنسالان به بدترین شکل ممکن به خاک و خون کشیده شده اند و متاسفانه تا به حال هیچ عامل بازدارنده ای نتوانسته است مانع از کشتار شیعیان بی دفاع و غیر نظامی شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا