جهان اسلام

افزایش قتل‌های هدفمند و حملات انتحاری در افغانستان

حملات هدفمند ۳۵ درصد و حملات انتحاری ۷۸ درصد در افغانستان افزایش یافته است.

 

حملات هدفمند ۳۵ درصد و حملات انتحاری ۷۸ درصد در افغانستان افزایش یافته است.

اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) امروز «سه شنبه» با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد که شواهد امنیتی نشان می‌دهد که حمله‌های انتحاری و قتل‌های هدفمند در افغانستان افزایش یافته است.

سیگار براساس گزارش دبیرکل سازمان ملل در اوایل ژوئن سال جاری وضعیت امنیتی درافغانستان را همچنان «ناپایدار» اعلام کرده است.

سیگار افزوده که براساس این گزارش ترورهای هدفمند و حملات انتحاری در افغانستان افزایش چشمگیر یافته است. ترور یا قتل‌های هدفمند ۳۵ درصد بیشتر شده و حملات انتحاری نیز ۷۸ درصد افزایش یافته‌ ولی در مجموع، حوادث امنیتی در سراسر افغانستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

این گزارش افزود که سازمان ملل از ۱۵ فوریه ۲۰۱۸ تا ۱۵ می ۲۰۱۸ میلادی ۵ هزار و ۶۷۵ مورد حوادث امنیتی را در سراسر افغانستان ثبت کرده که نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۷ هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در عین حال، براساس این گزارش روزانه به طور متوسط بیشتر از ۶۳ حادثه امنیتی در افغانستان رخ‌داده که سال گذشته این مقدار بیش از ۶۹ مورد بوده و حوادث امنیتی حدود ۳.۳ مورد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. در عین حال، بر موارد حملات انتحاری و ترور که اکثرا شیعیان این کشور را به شکلی سیستماتیک هدف قرار می دهد، افزوده شده است.

لازم به ذکر است، هر چند تروریست ها گاهی نیروهای افغان و یا نیروهای خارجی را هدف قرار می دهند، امام اکثر قربانیان اقدامات تروریستی این سنی های تندرو را شیعیان افغانستان تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا