جهان اسلام

بیش از ۵۰ هزار پرچم در عزای طویریج

بیش از 50 هزار پرچم با هدف استفاده در عزای طویریج تدارک دیده شده است.

 

بیش از 50 هزار پرچم با هدف استفاده در عزای طویریج تدارک دیده شده است.

کمیته هماهنگی عزای طویریج خبر از آماده سازی بیش از ۵۰ هزار پرچم جهت استفاده شرکت کنندگان در عزای طویریج است.

به گزارش شیعه ویوز «مهدی البحرانی» یکی از اعضای این کمیته در این باره گفت: این کمیته فعالیت های خود را پس از عید غدیر آغاز نموده است.

وی افزود: پرچم های عزای طویریج در 12 ایستگاه در حد فاصل پل السلام طویریج تا درب قبله حرم مطهر امام حسین علیه السلام در اختیار عزاداران شرکت کننده در عزای طویریج قرار خواهد گرفت.

قرار است در هر کدام از این ایستگاه ها به فراخور حجم جمعیت شرکت کننده در عزای طوریج، بین 3 تا هزار پرچم توزیع شود.

مسئول تبلیغات عزای طویریج «ضرغام البحرانی» نیز در باره این عزا گفت: پس از سقوط نظام مستبد صدام، هر ساله بر تعداد شرکت کنندگان عزای طویریج افزوده شده که این امر باعث گشته تا کمیته تنظیم کننده این عزای مقدس، امر توزیع پرچم های یکدست و مناسب این عزا در بین شرکت کنندگان را برعهده بگیرد. 

به گفته وی در تهیه این پرچم ها تعداد زیادی از زنان، مردان، جوانان و کودکان در غالب گروه های گوناگون مردمی از شهرهای مختلف کشور عراق با یکدیگر همکاری کرده اند.

دسته عزای  «طویریج» یکی از قدیمی ترین و پرشورترین دسته های عزا در شهر مقدس کربلاست که ظهر روز عاشورا و پس از اقامه نماز ظهر و عصر، از منطقه طویریج هروله کنان به سمت شهر مقدس کربلا و پس از آن به سوی حرمین شریفین، به راه می افتد.

عزاداران سپس با ورود به حرم سید و سالار شهیدان و انجام عزاداری، از خیابان بین الحرمین عبور کرده و با برپایی عزا در حرم حضرت ابالفضل العباس علیه السلام، این عزا را به پایان می رسانند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا