جهان اسلام

بسته شدن مسجد راس الحسین در قاهره به روی شیعیان

مسجد «امام حسین علیه السلام» در قاهره در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به روی شیعیان بسته می شود.

 

مسجد «امام حسین علیه السلام» در قاهره در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به روی شیعیان بسته می شود.

یک منبع آگاه مصری اعلام کرد: مسجد «امام حسین علیه السلام» در منطقه «جمالیه» شهر قاهره به مدت سه روز از چهارشنبه (۲۸ شهریورماه جاری) تا جمعه به روی شیعیان، بسته می‌شود.

به گفته وی این مسجد که به اعتقاد برخی محل دفن سر مطهر حضرت سید الشهدا علیه السلام است، تنها نیم ساعت قبل از هر نماز برای ادای نماز جماعت باز می‌شود و پس از برگزاری نماز مجددا بسته خواهد شد.

همچنین تدابیر امنیتی شدیدی از داخل و خارج مسجد به منظور جلوگیری از هر گونه به گفته مقامات مصری «حادثه‌ ای در این مکان» اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود، درون این مسجد ضریحی قرار دارد که گفته می شود محل دفن سر مبارک امام حسین علیه السلام است. اما در این مورد اختلاف نظر وجود دارد. غیر از این مکان، مکان‌های دیگری هم ذکر شده که معتقدند محل دفن سر شریف آن حضرت است.

وزارت اوقاف مصر هر سال در روز عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام در قاهره را به روی شیعیان می‌بندد و تنها برای نماز صبح و ظهر این مسجد را باز می‌کند.

این وزارت مدعی است که دلیل تعطیلی مسجد امام حسین علیه السلام پرهیز از وقوع هرگونه مشاجره لفظی و درگیری بین سلفی‌ها و شیعیان است.

این درحالی است که سلفی ها و سنی های تندرو برای تیبلیغ عقاید افراطی خود در مصر آزاد هستند ولی شیعیان حتی برای برگزاری مراسم عزاداری در تنگنا قرار دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا