جهان اسلام

هجمه رسانه های حامی داعش به شایان مصلح

«شایان مصلح» توسط افراطی‌های فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفت.

 

«شایان مصلح» توسط افراطی‌های فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفت.

این هجمه‌ها در پی انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته که در آن فراکسیون اهل تسنن مجلس ایران طی نامه‌ای مدعی شده‌اند، «شایان مصلح» فوتبالیست سرشناس و شاعر خوش ذوق اهل بیت علیهم السلام به مقدسات اهل تسنن بی احترامی نموده است.

در این نامه که هنوز هویت آن توسط مراجع قضایی ایران تایید نشده، ادعایی مبنی بر اهانت شایان مصلح به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و همسران ایشان مطرح شده است.

همچنین این نامه که به امضای نمایندگان فراکسیون اهل تسنن مجلس قانون گذاری ایران رسیده، وی را به شکایت تهدید نموده و از فدراسیون فوتبال ایران نیز خواسته تا با مصلح برخورد نماید.

نامه مذکور که ناقض اصل آزادی بیان و عقیده برای شهروندان است، واکنش‌های بسیاری را در فضاهای مجازی به دنبال داشته تا جایی که یکی از سنی های تندروی طالبان در افغانستان این جوان موفق شیعه را تهدید به قتل نموده است.

فعالان شیعه در شبکه های اجتماعی نیز در واکنش به حملات افراطی ها به شایان مصلح، با راه اندازی هشتک هایی حمايت خود را از وی اعلام کردند.

این هجمه‌ها، با تحریک رسانه‌ای یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبانِ حامیِ سنی‌های تندروی داعش و با هدف فتنه انگیزی و اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل تسنن ایران آغاز شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا