جهان اسلام

بیانیه شدیداللحن عفو بین الملل در محکومیت بی توجهی پزشکی نسبت به زندانیان در بحرین

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: بازداشت شدگان بحرینی به بیماری هایی نظیر سرطان و اسکلروز مبتلا هستند ولی به مراقبت های ویژ و دارو دسترسی ندارند.

 

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: بازداشت شدگان بحرینی به بیماری هایی نظیر سرطان و اسکلروز مبتلا هستند ولی به مراقبت های ویژ و دارو دسترسی ندارند.

به گزارش شیعه ویوز، این سازمان که دفتر آن در لندن قرار دارد، یادآور شد: پژوهشگران عفو بین الملل با اعضای خانواده های ۱۱ بازداشتی در بحرین گفتگو کرده اند و به اطلاعاتی موثق درباره موارد مذکور و بی تفاوتی پزشکی به زندانیان دست یافته اند.

«دوین کنی» یکی از پژوهشگران این سازمان در منطقه خلیج فارس در این باره گفت: این اطلاعات نشان دهنده تصویری خشن از بی توجهی پزشکی و بدرفتاری عمدی در داخل زندان های بحرین است.

وی افزود: با وجود اینکه مراقبت های پزشکی برای زندانیان وجود دارد اما کافی نیست و در موارد زیادی زندانیان قربانی بی تفاوتی پزشکی و وحشیانه می شوند.

این پژوهشگر سازمان عفو بین الملل با اشاره به اینکه یکی از زندانیان مرد بحرینی به سرطان در مرحله دوم مبتلا است و تنها پس از چند روز نمونه برداری دوباره به زندان بازگردانده شده است، یادآور شد: مرد دیگری از زمان آغاز بازداشت و به دلیل بی تفاوتی هفت دندانش را از دست داده است.

این سازمان از مقامات بحرین خواست دسترسی زندانیان بحرینی به مراقبت های پزشکی را هرچه سریعتر فراهم کنند.

شمار زیادی از بحرینی ها که بیشترشان شیعه هستند، در پی تظاهرات و حضور در اعتراضات مسالمت آمیزِ ضد حکومتی، در سال ۲۰۱۱ در بحرین به حبس محکوم شده اند.

اکثر این شهروندان که تعداد آنها به هزاران تن می رسد را فعالان اجتماعی شیعه مذهبی تشکیل می دهند که توسط حکومت سلفی آل خلیفه، به زندان افکنده شده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا