جهان اسلام

تایید حکم اعدادم 11 تروریستی توسط فرمانده ستاد ارتش پاکستان

فرمانده ستاد ارتش پاکستان با تائید رای صادر شده توسط دادگاه نظامی این کشور ۱۱ تروریست دیگر را نیز پای چوبه دار فرستاد.

 

فرمانده ستاد ارتش پاکستان با تائید رای صادر شده توسط دادگاه نظامی این کشور ۱۱ تروریست دیگر را نیز پای چوبه دار فرستاد.

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان ضمن اعلام این خبر افزود: با موافقت فرمانده ستاد ارتش پاکستان این احکام به زودی اجرا شده و این عناصر تروریستی به دار مجازات آویخته خواهند شد.

وی با اشاره به سنی های تندرو افزود: طبق شواهد و مستندات موجود این اشخاص در کشتار 69 نفر از مردم پاکستان که 20 نفر آنان نظامی بودند نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

سخنگوی ارتش پاکستان ادامه داد: هنگام دستگیری این افراد نیز، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از محل اختفای آنان کشف و ضبط شده است.

وی اظهار داشت: مراکز علمی، پادگان‌های نظامی، ادارات دولتی و حتی محل‌های رفت و آمد مردم جزو اهداف این تاین سنی های تندرو به شمار می‌رفت.

آصف غفور اضافه کرد: در اقدامات خشونت آمیزی که این تروریست ها انجا داده اند، به طور مجموع 148 پاکستانی مجروح شدند.

گفتنی است علاوه بر اعدام این 11 تروریست، 4 تن از سنی های تندروی دیگر که جرائم کمتری مرتکب شده بودند به حبس و زندان محکوم شده‌اند.

از سال 2014 و با آغاز عملیات‌های ضد تروریستی «ضرب عضب» و «رد الفساد» برخورد شدیدی با تروریست‌ها آغاز شده است و طی این مدت ده‌ها تن از این افراد که در قتل مردم نقش داشته‌اند به دار آویخته شده‌اند.

به گفته کارشناسان اجتماعی، مبارزه جدی با تروریسم امنیتی نسبی را به شیعیان پاکستان بازگردانده و این روزها کمتر شاهد کشتار شیعیان هستیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا