جهان اسلام

خودداری دولت مستعفی یمن از همکاری با تیم تحقیقات سازمان ملل

دولت مستعفی یمن ضمن تاکید دوباره بر مخالفت خود با ادامه فعالیت تیم تحقیقات سازمان ملل در رابطه با نقض حقوق بشر، از عدم همکاری با آن خبر داد.

 

دولت مستعفی یمن ضمن تاکید دوباره بر مخالفت خود با ادامه فعالیت تیم تحقیقات سازمان ملل در رابطه با نقض حقوق بشر، از عدم همکاری با آن خبر داد.

به گزارش سرویس شیعه ویوز به نقل از آر تی عربی، وزارت امور خارجه دولت مستعفی و فراری یمن امروز (شنبه) ضمن تکرار مخالفت خود با تمدید فعالیت تیم کارشناسان سازمان ملل متحد برای تحقیق در رابطه با موارد نقض حقوق بشر در این کشور، اعلام کرد که با این تیم در تحقیقات خود همکاری نخواهد کرد.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در توجیه عدم همکاری با تیم کارشناسان سازمان ملل، تاکید کرده که به عنوان یک کشور عضو سازمان از حق جلوگیری از دخالت در امور داخلی خود برخوردار است و همچنین هشدار داده که تمدید دوره فعالیت این تیم با وجود آن چه تخلفات تیمی خوانده، روی مکانیزم های ملی بازخواست و تحقق عدالت تاثیر منفی می گذارد.

این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل دوره فعالیت تیم تحقیقات در رابطه با اوضاع حقوق بشر در یمن را برای یک سال دیگر و با موافقت ۲۱ کشور عضو تمدید کرد تا اعتراض های عربستان سعودی و دولت مستعفی یمن نسبت به این مسئله به جایی نرسد جایی که تنها هشت کشور عضو شورا با تمدید فعالیت تیم مذکور مخالفت کردند.

در حالی که حامیان تمدید دوره فعالیت تیم تحقیقات سازمان ملل از جمله کانادا و اتحادیه اروپا بر این باورند که این تیم مکلف از سوی شورای حقوق بشر در سال گذشته میلادی، همچنان کار زیادی در یمن پیش رو دارد، مخالفان تمدید دوره آن مدعی هستند که این مسئله باعث تشدید بحران این کشور و افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا