جهان اسلام

اقدام برای اخذ ویزا توسط بیش 1میلیون و 700هزار زائر اربعین حسین از ایران

ایران اعلام کرده تاکنون یک میلیون 750 هزار زائر حسینی برای اخذ ویزا از طریق نهادهای مربوطه این کشور اقدام نموده اند.

 

ایران اعلام کرده تاکنون یک میلیون 750 هزار زائر حسینی برای اخذ ویزا از طریق نهادهای مربوطه این کشور اقدام نموده اند.

«شهریار حیدری» از مقامات سازمان حج زیارت ایران، ضمن اعلام این خبر افزود: بیش از 900 هزار ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور عراق شدند و تردد زائران همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه زائران سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر زائران در روزهای منتهی به اربعین سفر خود را آغاز می کنند، به طور حتم حجم ترافیک بیشتر شده و ممکن است زائران در مرزها به ویژه مرز مهران با مشکلاتی مواجه شوند، به همین دلیل ما همواره تأکید می کنیم که زائران سفر خود را به تأخیر نیندازند.

این درحالی است که با سازوکار جدیدی که نهادهای حکومتی ایران برای اخذ ویزای اربعین حسین تنها از طریق سازمان حج و زیارت این کشور در پیش گرفته اند، بسیاری از زوار همچنان ویزای خود را دریافت نکرده اند تا به سمت مرزهای مشترک ایران و عراق حرکت نمایند.

اخبار دیگری نیز حاکی از نارضایتی زائران در باره دریافت ارز دولتی از نقاط تعیین شده توسط ایران در خاک عراق است.

این زائران از صف های طولانی مدت و ناهماهنگی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسین به شدت گله مند بوده و می گویند که باید ساعت هایی طولانی را در صف انتظار قرار بگیرند.

شایان ذکر است، تمامی زائرانی که با نزدیک شدن تب و تاب زیارت اربعین حسینی تصمیم به حضور در این زیارت گرفتند، در طرح جدید که توسط حکومت ایران تدارک دیده شده، مجبور شدند تا برای اخذ ویزای عراق در سامانه سماح ثبت نام نموده و از این طریق ویزای خود را دریافت نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا