جهان اسلام

هشدار صلیب سرخ جهانی به طرف های درگیر در یمن: طبق قوانین جنگ، ملزم به حفظ جان مردم هستید

در شرایطی که احتمال گفتگو میان طرفین درگیری ها در یمن وجود دارد، کمیته بین المللی صلیب سرخ  خواست ضمن حفاظت از اشخاص و زیرساخت های غیرنظامی، از آسیب بی مورد به آنها جلوگیری شود.

 

در شرایطی که احتمال گفتگو میان طرفین درگیری ها در یمن وجود دارد، کمیته بین المللی صلیب سرخ  خواست ضمن حفاظت از اشخاص و زیرساخت های غیرنظامی، از آسیب بی مورد به آنها جلوگیری شود.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از صلیب سرخ جهانی از ژنو و یمن، همزمان با تشدید درگیری ها در الحدیده، «فابریزیو کاربونی» مدیر عملیات منطقه خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ، با بیان اینکه الحدیده و جمعیت چند صد هزار نفری آن بار دیگر در میانه خشونت ها گرفتار شده است، اظهار داشت: گفتگوهای پیش رو نمی تواند دلیلی برای بی اعتنایی به قوانین جنگ باشد، قوانینی که می تواند جان یمنی ها را حفظ کند.

وی افزود: جنگ ها قوانین خاص خود را دارند و طرفین درگیری ها، حتی در خشن ترین نبردها، باید این قوانین را رعایت کنند.

با نزدیک شدن درگیری ها به مراکز درمانی در الحدیده، خدمات بیمارستان ۲۲ می این شهر متوقف گردیده است.

اکنون خط مقدم درگیری ها در الحدیده فقط چند متر از بزرگترین بیمارستان این شهر، بیمارستان الثوره، فاصله دارد.

صلیب سرخ جهانی با اخطار نسبت به اخلال در کار سایر مراکز درمانی، نسبت به ناتوانی ظرفیت مراکز درمانی باقی مانده برای خدمت رسانی منظم و پاسخ به نیاز حجم بالایی از زخمی ها هشدار داد.

در همین حال، تیم های امدادرسان صلیب سرخ جهانی در یمن از افزایش نگرانی یمنی ها بابت مورد اصابت قرار گرفتن به عمد یا اتفاقی گزارش می دهند.

بر اساس این گزارش، کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن حمایت و تشویق تلاش های سیاسی برای پایان جنگی که باعث مصائب فراوانی برای خانواده های یمنی شده است، یادآور شد که میلیون ها یمنی در نتیجه این درگیری ها آواره شده و یا دچار گرسنگی شدید هستند.

به گفته کاربونی، حمله جدید به الحدیده کور سوی امیدی را که به دنبال اعلام گفتگوهای صلح روشن شده بود رو به خاموشی می برد. وی همچنین با بیان اینکه واژه ها برای توضیح شرایط تاسف آور یمن ناکافی هستند گفت: اکنون زمان روشن شدن بارقه های امید در یمن است.

هم اکنون کمیته بین المللی صلیب سرخ از بیمارستان الثوره الحدیده و اداره آب این شهر پشیتبانی می کند تا جریان نیاز های اولیه در این شهر همچنان جاری بماند.

از زمان تشدید درگیری ها در خردادماه کمیته بین المللی صلیب سرخ موفق به اعزام ۸۰ تن تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی داخل و اطراف شهر الحدیده شده و تنها ۴۸ هزار نفر از آوارگان این درگیری ها در این شهر و اطراف آن از کمکهای غذایی و لوازم ضروری زندگی این سازمان بهره مند شده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا